Sökning: "Opera kommunikation"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden Opera kommunikation.
11. Om Jean Louis Desprez’ teaterdekorationer och Gustaf III:s kulturpolitik
Magister-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : Inbjuden av Gustaf III, den franska teaterdekoratören, konstnären och arkitekten Louis Jean Desprez, i Sverige 1784-1804, förnyade teaterdekorationen på Operan. Genom att analysera Desprez’ teaterdekorationer med inspiration från de abstrakta konstnärerna Mondrian, Malevich och Rothko, utvecklar uppsatsen ett nytt tolkningssystem som tillsammans med traditionell tolkning innebär en djupare tolkningsmetod. LÄS MER
12. Moi et Desprez: : Om Louis Jean Desprez’ teaterdekorationer och Gustaf III:s nationella projekt
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och kommunikationSammanfattning : En studie av teaterdekoratören, konstnären och arkitekten Louis Jean Desprez' betydelse för Gustaf III nationella projekt, att förena sitt folk och skapa en nationell identitet med hjälp av opera och teater. ... LÄS MER
13. Mobile Ajax
Master-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT); KTH/Mikroelektronik och Informationsteknik, IMITSammanfattning : This report describes a master thesis performed at SICS (Swedish Institute of Computer Science) and KTH (The Royal Institute of Technology) in Stockholm. Ajax stands for "Asynchronous JavaScript and XML" and it's not a programming language, but a suite of technologies used to develop web applications with more interactivity than the traditional web pages. LÄS MER
14. Kampen fortsätter : En studie om kompatibilitetsproblem mellan moderna webbläsare
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : Under 1990-talet utspelade sig en bitter kamp om marknadsandelar mellan de två ledande webbläsare Internet Explorer och Netscape Navigator, det så kallade webbläsar-kriget. Kriget hade till följd att webbläsarna blev nästan helt inkompatibla. Sedan dess pågår en ständig utveckling av gemensamma standarder för webben. LÄS MER
15. Kära dagbok. Hur går det till när man tar guld? : Innehållsanalys av Spendrups reklamkampanj
Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och ITSammanfattning : This is a case study of the advertising campaign “Guld till alla” (Gold to Everyone) embarked upon by Spendrups Bryggeri AB in a bid to promote Norrlands Guld, during the period 2004. The approach used by Spendrups will be compared with theories about communication planning, communication strategies, target group definition and how to create effective advertising. LÄS MER