Sökning: "Operationalisering kvalitativ metod"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Operationalisering kvalitativ metod.

  1. 6. Key Account Management process : En jämförande studie av stora och små företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Rafal Mahdi; Sofia Nilsson; [2015]
    Nyckelord :Key account management; process;

    Sammanfattning : Titel: Key Account Management process Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Rafal Mahdi & Sofia Nilsson Handledare: Akmal Hyder & Zahra Ahmadi Syfte: Syftet med denna studie är att jämföra hur en KAM-process kan skilja sig mellan stora och små företag inom B2B marknad. Datum: 2015-06-03 Metod: Studien bygger på en abduktiv ansats. LÄS MER

  2. 7. Handlar det bara om slumpen, egentligen? : En kvalitativ fallstudie om att anpassa reklambudskap internationellt

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Anna Bakalarska; Alexandra Schytt; [2015]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; Reklam; Reklambudskap; Anpassning; Interkulturell; Kultur; Hofstede; Maktdistans; Osäkerhetsundvikande; Individualism; Maskulinitet; Långsiktig tidsorientering; Eftergivenhet; IKEA;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar fenomenet anpassning av internationell marknadskommunikation. Tidigare studier har visat på att en anpassning av marknadsföring bör göras, speciellt gällande marknadskommunikation (Mooij, 2004). LÄS MER

  3. 8. En attraktiv arbetsgivare : En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare.

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Isabelle Rosing; Martina Henke; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: En attraktiv arbetsgivare - En studie om vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi Författare: Martina Henke & Isabelle Rosing Handledare: Sarah Philipson Datum: 2013 - augusti Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad fastighetsmäklarstudenter attraheras och påverkas av vid valet av arbetsgivare. LÄS MER

  4. 9. Matematikens sju förmågor : Några gymnasielärares tolkningar och beskrivningar av sitt arbete med förmågorna

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Camilla Edenström; Emma Selander; [2013]
    Nyckelord :GY11; centralt innehåll; begrepp; arbetssätt; kommunikation;

    Sammanfattning : Gymnasiereformen som genomfördes 2011, även kallad GY11, medförde en fokusering på kunskapsmål formulerade som förmågor att utveckla hos eleverna. Syftet med denna undersökning är att ta reda på hur några gymnasielärare inom matematik beskriver, kommunicerar och arbetar med de sju förmågor som fastställts inom ämnet matematik. LÄS MER

  5. 10. Ekologisk konsumtion : Endast för övertygade?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Pernilla Regnér Nordlund; Joakim Linde; [2011]
    Nyckelord :Organic consumption; high- and low involved consumers; strategic marketing; Ekologisk konsumtion; involvering; marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med anledning av Sveriges ökade ekologiska konsumtion så kommer denna uppsats vidare undersöka ekologisk konsumtion som fenomen och hur företag bör arbeta för att på bästa sätt lyckas nå långsiktig överlevnad med just ekologi som grund. Problem: Vilka faktorer är viktiga för företags beslut om marknadsföringsstrategier gällande ekologiska varor, för att nå långsiktig överlevnad? Syfte: Syftet med den här uppsatsen är att analysera och utvärdera konsumentbeteende med avseende på ekologisk konsumtion. LÄS MER