Sökning: "Operationella processer"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Operationella processer.

  1. 1. Hur påverkar styrinformation i förvärvade bolag operationell duediligence?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isak Farving; Alfred Lidström; [2024]
    Nyckelord :Företagsförvärv; due diligence; operationell undersökning; M A; finansiell styrinfromation; icke-finansiell styrinformation.;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker hur finansiell och icke-finansiell styrinformation i förvärvat bolag påverkar den operationella due diligencen samt vilka grundläggande förutsättningar som krävs för att bedriva en sådan. Anledningen till att undersökningen fokuserar på den operationella delen är, på grund av att det inte finns en praxis som går att applicera på alla företag. LÄS MER

  2. 2. Transforming towards “PaaS” offerings : Areas of concern for OEMs & Transformation Readiness Scale

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Ali Jumaa; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose of the project is to investigate and gain knowledge about the process of transforming OEMs’ business structures from a transactional business to a result-oriented product service system or a performance as a service offering. Companies from various market segments have started to offer their customers result-oriented offerings to prolong the life cycle of their products and promote longer customer relationships to secure future business. LÄS MER

  3. 3. Elevers begreppsbilder inom matematiska bråk : Vilka begreppsbilder har elever och när används de?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Erik Wilhelmsson; [2021]
    Nyckelord :conceptual images; fractions; fraction count; mathematics teathing; elementary school; interview study; begreppsbild; bråk; bråkräkning; matematikundervisning; grundskola; intervjustudie;

    Sammanfattning : När en person ser en skiftnyckel är det inte säkert att personen ser något som är bra att ha när man ska skruva en mutter. Beroende på vad personen vanligtvis använder skiftnyckeln till och vilket problem som personen just då står inför kommer personen att se olika saker. LÄS MER

  4. 4. KAN ARTIFICIELL INTELLIGENS GÖRA OSS EN TJÄNST? : En studie om svenska försäkringsbolags arbete med artificiell intelligens och CRM

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Isak Hemmingsson; Axel Wedebrand; [2020]
    Nyckelord :crm; ai; artificiell intelligens; artificial intelligence; trysch; customer relationship management; försäkring; försäkringar; försäkringsbolag; finance; finans; fintech; chatbot; lansforsakringar; dina; hedvig;

    Sammanfattning : För många framgångsrika service- och tjänstebolag är Customer RelationshipManagement, eller CRM-system, ett fundamentalt och nödvändigt verktyg som företag brukar för att möjliggöra en förhöjd kundupplevelse och kundnöjdhet för företagetskunder. På senare år har artificiell intelligens genom sin utveckling sett en ökning av potentiella användningsområden och sedermera introducerats inom diverse branscher tack vare dess effektivisering av dessa användningsområden. LÄS MER

  5. 5. Erfarenhetsåterföring för bättre byggbarhet och planering inom byggproduktion.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Industriellt och hållbart byggande

    Författare :Anna Brodén; [2017]
    Nyckelord :Organisatoriskt lärande; feedback; tyst kunskap;

    Sammanfattning : I dagens upphandlingar av projekt konkurrerar byggföretag både om att bygga billigt men också om att bygga snabbt. Därför är god byggbarhet viktigt för en effektiv planering. För att utföra ett byggprojekt gäller det att alla delar i ett projekt samverkar. LÄS MER