Sökning: "Opinionspåverkan"

Hittade 1 uppsats innehållade ordet Opinionspåverkan.

  1. 1. People, Planet, Profit : En kvalitativ studie om företags CSR-arbete i relation till samhällsopinioner och varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sofie Åkesson; Jenna Troberg; [2015]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR ; Sustainability; Opinion Impact; Brand Identity; Communication; Corporate Social Responsibility CSR ; Hållbarhet; Opinionspåverkan; Varumärkesidentitet; Kommunikation;

    Sammanfattning : Efter att ha uppmärksammat ett ökat engagemang i flyktingkrisen från företag under 2015 började vi intressera oss för vad som är bakomliggande de välgörande handlingar som företag gör. Samhället har ett högre tryck på företag att engagera sig i samhällsfrågor och CSR är ett verktyg som de senaste åren har ökat, vi ville undersöka hur företag arbetar med CSR-frågor i förhållande till samhällsopinioner. LÄS MER