Sökning: "Oplanerade köp"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Oplanerade köp.

  1. 1. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Ida Nilsson; Emmy Jakobsson; [2021]
    Nyckelord :Unplanned purchase; e-commerce; digital buying-behavior; impulsive buying-behavior; affective influence; Oplanerade köp; e-handel; digitalt köpbeteende; impulsivt köpbeteende; affektiv påverkan 5;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER

  2. 2. Svenska konsumenters köpbeteenden i en värld av omnikanaler

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Mäkelä; Felicia Ljungström; [2021]
    Nyckelord :Showrooming; Webrooming; Omnikanaler; handelsplatser; PPM-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : I denna studie studeras svenska konsumenters användande av omnikanaler, samt vad som uppmuntrar situationella respektive avsiktliga beteenden i form av showrooming och webrooming. Konsumenters beteenden vid köp av olika produktkategorier är även ett centralt forskningsområde för uppsatsen. LÄS MER

  3. 3. Visuell butikskommunikation : en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :HANNAH FRANZÉN; LISA GUSTAVSSON; [2013]
    Nyckelord :visual merchandise; exponering; visuell butikskommunikation; butiksatmosfär; konsumentbeteende;

    Sammanfattning : Titel: Visuell butikskommunikation - en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund Utgivningsår: 2013 Författare: Hannah Franzén, Lisa Gustavsson Handledare: Susanne Edström Examinator: Martin Behre Företagen på dagens globala marknad måste hela tiden utveckla nya metoder för att kunna konkurrera i kampen om kunderna. Att arbeta med den visuella butikskommunikationen kan vara ett sätt att vinna fördelar på i dagens handel. LÄS MER

  4. 4. Finns det någon plan? -En undersökning av tre e-handlares uppmuntran till oplanerade köp-

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dag Levin; Mikael Karlsson; [2012-06-18]
    Nyckelord :Impulsköp; Oplanerade köp; E-handel; Distanshandel;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Sebastian Jonsson; Oscar Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :butiksmarknadsföring; Nordfält; köpbeteende; köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Titel:  Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen    Författare:   Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson    Handledare:  Thomas Helgesson    Nivå:   Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012    Nyckelord:   Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess    Problemformulering:  Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i  köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat  köpbeteende i dagligvaruhandeln?                       Syfte:   Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna  processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är  syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som  spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och  oplanerade köp. LÄS MER