Sökning: "Oplanerade köp"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Oplanerade köp.
1. Hallå, behöver du verkligen den där? : En studie om interna och externa faktorers påverkan på impulsivt köpbeteende i den digitala modehandeln
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den digitala utvecklingen i dagens samhälle ger konsumenter reklam och erbjudande vart de än kollar. Via sociala medier når företag lätt ut till sin målgrupp och kan med små medel påverka konsumentens behov. LÄS MER
2. Svenska konsumenters köpbeteenden i en värld av omnikanaler
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I denna studie studeras svenska konsumenters användande av omnikanaler, samt vad som uppmuntrar situationella respektive avsiktliga beteenden i form av showrooming och webrooming. Konsumenters beteenden vid köp av olika produktkategorier är även ett centralt forskningsområde för uppsatsen. LÄS MER
3. Visuell butikskommunikation : en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Titel: Visuell butikskommunikation - en studie om Lindex arbetsprocess: från huvudkontor genom butik till kund Utgivningsår: 2013 Författare: Hannah Franzén, Lisa Gustavsson Handledare: Susanne Edström Examinator: Martin Behre Företagen på dagens globala marknad måste hela tiden utveckla nya metoder för att kunna konkurrera i kampen om kunderna. Att arbeta med den visuella butikskommunikationen kan vara ett sätt att vinna fördelar på i dagens handel. LÄS MER
4. Finns det någon plan? -En undersökning av tre e-handlares uppmuntran till oplanerade köp-
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
5. Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen : - En studie i svenska livsmedelsbutiker
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Titel: Hur icke-medvetna processer spelar roll för köpbeslutsprocessen Författare: Oscar Gustafsson och Sebastian Jonsson Handledare: Thomas Helgesson Nivå: Kandidatuppsats, Marknadsföring (15hp), VT 2012 Nyckelord: Butiksmarknadsföring, Nordfält, Köpbeteende, Köpbeslutsprocess Problemformulering: Vilken roll spelar kunders icke-medvetna processer i köpbeslutsprocessen vid köp av produkter med varierat köpbeteende i dagligvaruhandeln? Syfte: Marknadskommunikation påverkar hur de icke-medvetna processerna spelar roll hos kunders köpbeteende i butik. Därför är syftet att öka vår förståelse för dessa icke-medvetna processer som spelar in hos köpbeslutsprocess och där genom planerade och oplanerade köp. LÄS MER