Sökning: "Oral abilities"
Visar resultat 6 - 10 av 40 uppsatser innehållade orden Oral abilities.
6. Framför ditt tal med energi! : En läromedelsgranskning av vad som anses känneteckna god icke-verbal kommunikation vid muntliga framföranden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping UniversitySammanfattning : Previous studies show that students are often expected to speak in front of a group, but they receive little guidance on how they should proceed. The aim of this essay is to contribute to the area by a critical examination of the advice and exercises that appear in six textbooks for the Swedish subject in upper secondary school. LÄS MER
7. Entreprenöriellt lärande i teknikundervisningen på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Enligt läroplanen för gymnasieskolan (Skolverket, 2011a) ses entreprenöriella förmågor och kompetenser som vägen framåt för att förbereda eleverna för de utmaningar som finns i dagens samhälle. Det utvecklar deras kreativitet, förmåga att ta initiativ och ansvar, samt stimulerar motivationen och engagemanget hos dem. LÄS MER
8. Assessing oral proficiency in the EFL classroom : A qualitative study of teachers' understanding, experience, and assessment of oral production, and interaction in Swedish upper secondary schools
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : Oral proficiency plays a crucial part in mastering the English language. It is, because of that, heavily debated among professors and teachers. Among teachers, uncertainty prevails regarding how oral proficiency should be taught and assessed. LÄS MER
9. Att räkna i huvudet eller att räkna med huvudet : En undersökning av hur 11 elever i årskurs 8 gör när de räknar huvudräkning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Huvudräkning är den av de matematiska förmågorna vi lär oss i skolan som vi sedan oftast använder utanför och efter skolan. Därför är det ur ett samhällsperspektiv viktigt att alla skolelever får lära sig huvudräkning. LÄS MER
10. Introduktion av karaktärer vid berättande hos flerspråkiga svensk-arabisktalande barn med respektive utan språkstörning
Master-uppsats, Uppsala universitet/Blom Johansson: LogopediSammanfattning : Inom det kliniska arbetet för logopeder finns det behov av fler riktlinjer och bedömningsmaterial för att kunna bedöma flerspråkiga barn. Därför finns det även behov av mer forskning gällande flerspråkiga barns språkutveckling och mer information om flerspråkigabarn med språkstörning. LÄS MER