Sökning: "Organisation företagsekonomi"

Visar resultat 1 - 5 av 442 uppsatser innehållade orden Organisation företagsekonomi.

  1. 1. Tillbaka till vardagen efter pandemin- motstånd mot gamla arbetssätt?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Nele Andersson; Anna Bjelovuk; [2024]
    Nyckelord :remote work; change; change process; resistance; leadership; Kotter´s 8- stepmodel.; distansarbete; förändring; förändringsprocess; motstånd; ledarskap; Kotter´s 8-stegsmodell.;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Tillbaka till vardagen efter pandemin - motstånd mot gamla arbetssätt?  Nivå: Examensarbete på grundnivå i ämnet företagsekonomi Författare: Nele Andersson och Anna Bjelovuk Handledare: Svante Brunåker Datum: 2024-januari Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats inom ledarskap och organisation är att undersöka förekomsten av motstånd som chefer upplever vid återgång till kontorsbaserade arbetsplatser.  Metod: Denna studie utgår från en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  2. 2. Motstånd i förändringsprocesser : En studie om organisatoriska påverkansfaktorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Elin Pajuvirta; Elin Yttersted; [2024]
    Nyckelord :Motstånd; Organisatorisk förändring; Motivation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning  Titel: Motstånd i förändringsprocesser. En studie om organisatoriska påverkansfaktorer. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen), i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  3. 3. Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? : En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Agnes Asp; Johanna Müller; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; recruitment; division of responsibility; organizational structure; Employer branding; rekrytering; ansvarsfördelning; organisationsstruktur;

    Sammanfattning : Författare: Agnes Asp & Johanna Müller Datum: 2023-05-23 Nivå: Kandidatuppsats, företagsekonomi & organisation, 15 HP Handledare: Annika Schilling Examinator: Mikael Lundgren  Titel: Ansvarsförvirringen - Vem bär ansvaret för arbetet med employer branding? - En kvalitativ studie som belyser organisationers ansvarsfördelning i arbetet med employer branding och att attrahera rätt kandidater. Syfte: Syftet med studien är att bidra med förståelse för hur ansvarsfördelningen görs i organisationer när det kommer till employer branding (EB) och vilken roll fördelningen har i de utmaningar som uppkommer kring att skapa en attraktion hos de rätta kandidaterna för att vilja bli anställda hos en organisation. LÄS MER

  4. 4. BANKKUNDERS INSTÄLLNING TILL AI-BASERADE TJÄNSTER : En kvantitativ marknadsundersökning om svenska kunders inställning till användning av AI inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Axelina Skantz; Urcil Ngongo; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie har genomförts med syftet att undersöka svenska privatkunders inställning till AI-baserade banktjänster och vidare undersöka om de demografiska faktorerna ålder, köneller utbildning utgör en betydande skillnad på inställningen. Bankkundernas inställning till övergången av allt mer automation och AI-baserade lösningar inom banken är viktig och kan påverkas av faktorer såsom förtroende, användar   nytta samt tjänstens syfte. LÄS MER

  5. 5. Förändringsarbete & användning av digitalt verktyg i praktik : En kvalitativ fallstudie av Länsförsäkringar Bergslagens arbete gällande deras systemförändring

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Andersson; Emilia Johansson; Linnea Héléne; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; organisation; kommunikation; förändringsarbete; systemimplementering flexibilitet;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING   Datum:         2023-05-30 Nivå:            Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution:  Akademin för Ekonomi, Samhälle och teknik, Mälardalens Universitet Författare:   Elin Andersson                   Emilia Johansson               Linnea Héléne                       93/08/07                             94/09/18                             92/09/22 Titel:            En organisations förändringsarbete & användning av digitalt verktyg i praktik Handledare: Inti Lammi                          Nyckelord:   Digitalisering, organisation, kommunikation, förändringsarbete, systemimplementering & flexibilitet. Forskningsfråga/or: Vilka faktorer påverkar framgång för användningen av ett digitalt verktyg? Syfte: Syftet med denna studie är att bidra med en ökad förståelse för hur organisationer kan skapa rätt förutsättningar till arbetet med digitala verktyg för att bidra till organisationens utveckling. LÄS MER