Sökning: "Organisation livscykel"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Organisation livscykel.
1. Drivande faktorer inom identitets- och åtkomsthantering i offentliga och privata organisationer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Vem ska ha åtkomst och vem skall ha åtkomst till vad? Identitets- och åtkomsthantering (IAM) hjälper organisationer med att hantera systemanvändare under deras livscykel till systemen inom verksamheten. Det finns flera olika faktorer som är den drivande faktorn till varför de har IAM-lösningar. LÄS MER
2. Barriers and Enablers for Repurposing Vehicle Components in Cross-Sector Collaborations : A Case Study of a Swedish Vehicle Manufacturer
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Sweden's economy is currently heavily dependent on a linear economy model, where raw material ultimately is discarded as waste. The linear approach is unsustainable for manufacturing companies in the long term. LÄS MER
3. Status Mapping of tank to grave management of Low-GWP refrigerants.
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Refrigeration plays a vital role today in various residential, commercial, and industrial processes, requiring refrigerants to facilitate the cooling or heating processes. Over time, refrigerants have undergone significant changes to meet technological, social, environmental, and economic needs. LÄS MER
4. Främjande av cirkulärt byggande : En undersökning av införandet av producentansvar i byggbranschen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för byggteknik (BY)Sammanfattning : Den globala uppvärmningen har lett till allt mer omfattande konsekvenser för klimatet och är ett internationellt problem. Sverige har beslutat att genomföra en omställning till nationell cirkulär ekonomi för att nå klimatmålen i Agenda 2030. LÄS MER
5. Transforming towards “PaaS” offerings : Areas of concern for OEMs & Transformation Readiness Scale
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : The purpose of the project is to investigate and gain knowledge about the process of transforming OEMs’ business structures from a transactional business to a result-oriented product service system or a performance as a service offering. Companies from various market segments have started to offer their customers result-oriented offerings to prolong the life cycle of their products and promote longer customer relationships to secure future business. LÄS MER