Sökning: "Organisation tjänsteföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden Organisation tjänsteföretag.

  1. 1. Medarbetarnas syn på CSR : En kvalitativ fallstudie av ett IT-företag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diana Lideborg; [2021]
    Nyckelord :Organisation; tjänsteföretag; Corporate Social Responsibility CSR ; medarbetare; engagemang;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to gain a deeper understanding how employees perceive their company’s Corporate Social Responsibility (CSR). The study is partially based on earlier studies about employee engagement and attitude toward CSR, and how CSR-communication effects the employee. LÄS MER

  2. 2. Att leda tjänsteföretag under en kris : En kvalitativ studie om hur chefer på tjänsteföretag i Kalmar län bedriver ledarskap under coronaviruspandemin.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Olof Nylander; Kevin Aspenhed; [2021]
    Nyckelord :Leadership; crisis; coronavirus pandemic; SLII; involved leadership; Ledarskap; kris; Corona; Virus; Pandemi; SLII; Involverande ledarskap;

    Sammanfattning : Research question: How do service company managers believe the coronavirus pandemic has affected their leadership? Purpose: The intention of this study is to investigate managers with a leading role in service companies and how they believe their leadership has changed during the coronavirus pandemic. The purpose of this study is to see how they are consistent with the following theories in leadership during changing conditions and what current managers can learn from the coronavirus pandemic. LÄS MER

  3. 3. Processtyrningens påverkan på medarbetares resultat i ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Björck; Carl Ericson; [2020]
    Nyckelord :Mangment controll; Service company; Processes; Non-financial measurement; Opex; Process orientation; Ekonomistyrning; Tjänsteföretag; Processer; Icke finansiella nyckeltal; Opex; Processorientering;

    Sammanfattning : Processorientering är en organisationsform som fokuserar på processer istället för hierarkier. Inom organisationsformen processorientering styrs organisationen med processtyrning som innefattar ett antal komponenter som ska ge styreffekter och driva företagets resultat. LÄS MER

  4. 4. Innovation från flera perspektiv – Att säkerställa framtida utveckling i en snabbföränderlig värld

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :REBECCA GRÜNBERGER; LINA HOLM; [2018]
    Nyckelord :Innovation; Perceptions of innovation; Conditions for innovation; Organize for innovation; Innovation efforts; Innovation management; Service industry; Innovation; Föreställningar om innovation; Förutsättningar för innovation; Organisera kring innovation; Innovationsarbete; Tjänstesektor;

    Sammanfattning : Försäkringsmarknaden står inför förändringar, där digitalisering, kundbehov och konkurrenssituation är exempel på dessa förändringar. Dessa förändringar upplevs till viss del redan nu, men de spås påverka marknaden i stor utsträckning inom den närmsta tiden. LÄS MER

  5. 5. Ett överflöd av data men ett underskott av insikter - En fallstudie om hur Business Intelligence påverkar tjänsteleveransen i ett professionellt tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Sundgren; Måns Claeson; William Persson; Oscar Wachtmeister; [2018]
    Nyckelord :Public Relations; PR; Professional Service Firm; PSF; Business Intelligence; Big Data; Kunskap; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel:“Ett överflöd av data men ett underskott av insikter” - En fallstudie om hur Business Intelligence påverkar tjänsteleveransen i ett Professionellt tjänsteföretag Seminariedatum: 2018-06-05 Kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management Författare: Måns Claeson, William Persson, Emma Sundgren och Oscar Wachtmeister Handledare: Niklas Lars Hallberg Nyckelord: Public Relations (PR), Professional Service firm (PSF), Business Intelligence, Data, Big Data, Kunskap Syfte: Undersöka hur Business Intelligence påverkar ett professionellt tjänsteföretags tjänsteleverans. Metod: En kvalitativ enfallsstudie med induktiv ansats har genomförts. LÄS MER