Sökning: "Organisationskultur hotell"

Visar resultat 6 - 10 av 10 uppsatser innehållade orden Organisationskultur hotell.

  1. 6. Klagomål, en möjlighet till förändring - En studie om ledningens arbete med klagomålshantering inom hotellbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anna Sahlin; Emilia Billing; Sofia Ekelund; [2011]
    Nyckelord :klagomålshantering; service recovery; organisatoriskt lärande; strategi; ledning och frontpersonal; organisationskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Klagomål, en möjlighet till förändring - En studie om ledningens arbete med klagomålshantering inom hotellbranschen Bakgrund: Klagomål är något som drabbar alla serviceorganisationer, frågan är bara vad organisationen gör med klagomålen. Ser företagen klagomål som separata händelser som ska kompenseras och åtgärdas, eller väljer de att ta klagomålshanteringen ett steg längre genom att analysera klagomålen och därefter implementera förändringar i organisationen? Syfte: Vi vill i denna uppsats utreda hur processen för hantering av klagomål ser ut inom hotellbranschen. LÄS MER

  2. 7. Mångfaldsarbete - en strategi i organisationen?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Ekenberg; Karolin Skoug; Maria Anneli Theres Löhr; [2009]
    Nyckelord :mångfald; strategi; ledarskap; organisationsstruktur; human resource management; organisationskultur; okunskap; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem: Vi har genom våra studier kunnat se en tendens att mångfald ofta betraktas som något lite opåtagligt som det inte finns något direkt klart mål med eller någon ansvarig för. Mångfald är också något som måste konkurrera med andra delar och områden i en verksamhet. LÄS MER

  3. 8. Ett dammigt dokument eller en del av vardagen? En undersökning om personalens uppfattningar av etiska riktlinjer i ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Jonas Faxerin Barkman; Petra Karlberg; [2008]
    Nyckelord :företagsetik; etiska riktlinjer; etik; upplevelse; uppfattning;

    Sammanfattning : Förväntningarna på företagens etik har ökat från allmänheten under de senaste åren. För att överleva behöver företag ett utbyte med intressenter, genom att bland annat införa etiska riktlinjer kan företaget leva upp till intressenternas önskemål. LÄS MER

  4. 9. Företagsfinansiering : Varför lånar kvinnor mindre pengar än män då de startar företag?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Elin Tingmyr; Elisabeth Särndahl; [2008]
    Nyckelord :organisationskultur; genusvetenskap; företagande;

    Sammanfattning : I en undersökning, gjord av Svenskt Näringsliv under 2007, framkom att tre gånger såmånga företag drivs av män som av kvinnor men att det finns stora skillnader mellan deolika länen och kommunerna i Sverige. En arbetskraftsundersökning, som gjorts avSCB under 2005, visar att färre antal kvinnor än män är företagare. LÄS MER

  5. 10. Human resource managment på den svenska hotellmarknaden : Vilka stategier används av aktörerna på den svenska hotellmarknaden

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Nima Saeedi; Johan Wikström; [2007]
    Nyckelord :Human resource Managment;

    Sammanfattning : Sammanfattning Den svenska hotellmarknaden domineras till stor del av utländska aktörer. Stora hotellkedjor som Hilton, som representerar Storbritannien, Accor, som representerar Frankrike är bland de dominerande aktörerna. Bland de nordiska representanterna så är First/Tribe Hotels en organisation som ”sticker ut”. LÄS MER