Sökning: "Organisationskultur och pedagogik"
Visar resultat 1 - 5 av 101 uppsatser innehållade orden Organisationskultur och pedagogik.
1. Barrärer mot kunskapsdelning i en nätverksorganisation : Aktörers perspektiv på kunskapsdelning i en nätverksorganisation
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This study focuses on Knowledge management and knowledge sharing. The purpose is to examine potential barriers for knowledge sharing in a specific organization. The barriers will be from the perspective of actors in a specific network. LÄS MER
2. “Det låter som en liten klyscha, men det ligger mycket bakom det.” : En case-studie om organisationskultur i offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : This study aims to shed light on the relationship of organizational culture in practice and as it is portrayed in written policy. A case study was conducted by examining the culture of the coworkers from one unit. Data was collected through interviews and reading official policy documents. LÄS MER
3. Specialpedagogen i förskoleutvecklande systematiskt kvalitetsarbete : En analys av rektorers gestaltningar av specialpedagogens roll
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Denna studie utgår från förskolan vilken saknar tradition när det gäller att ha tillgång till specialpedagog. Frånvaron av professionen i såväl skollag som läroplan får konsekvensen att det blir den omgivande kontexten som påverkar konstruktionen av den specialpedagogiska yrkesrollen i förskolan. LÄS MER
4. Employer branding: En fenomenografisk studie om Malmö stads arbete med att attrahera och behålla personal
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/PedagogikSammanfattning : Arbete med employer branding har blivit allt viktigare som ett resultat av globaliseringen. Arbetsgivare behöver profilera sitt erbjudande på ett effektivt sätt, då både potentiella och befintliga medarbetare har fler möjligheter på arbetsmarknaden. LÄS MER
5. Att organisera specialpedagogisk verksamhet : En intervjustudie om hur rektorer beskriver arbetet med specialpedagogiska praxisgemenskaper och autonomi i grundskolan
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Principals within the Swedish school system have a rather extensive mission, where they lead the inner work of the school, including the organization of how the school work with special needs education. With that said, principals play a very important part when it comes to creating communities of practice, a practice where the pedagogues can participate according to culture standards and within special activities in relation to the special needs education. LÄS MER