Sökning: "Organisationskultur på myndighet"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Organisationskultur på myndighet.
1. Kultur av ständiga förbättringar : inom en offentlig verksamhet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : The lack of a culture of continuous improvement means that organizations risk losing efficiency, cutting back on financial savings and becoming a less attractive employer. Creating a culture of continuous improvement is thus important. Trafik och samhälle in the Uppsala region wants to build an established culture of continuous improvement. LÄS MER
2. Lärdomar i en storskalig agil transformation ur ett ledarskapsperspektiv
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : I en mer komplex och föränderlig värld har organisationer svårt att hänga med och tillräckligt snabbt ta vara på möjligheter, hantera utmaningar samt leva upp till förändringar i kundernas krav. De behöver därför öka sin förmåga att snabbare anpassa sig till förändring, något som benämns som business agility. LÄS MER
3. Hur skiljer sig olika myndigheters förmåga att bibehålla personal : en studie i hur högrespektive låg retention skapas i det offentliga Sverige
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning I denna studie har myndigheters förmåga att bibehålla personal analyserats, först genom att kvantitativ jämföra myndigheters personalomsättning under åren 2014–2018 för att sedan genomföra kvalitativa intervjuer med de myndigheter som har låg respektive hög retention. Fokus för studien har varit att titta på huruvida det finns samband eller olikheter och hur det påverkar effekten av HR-arbetet inom teoretiska områden som human resources, organisationskultur och employee value proposition. LÄS MER
4. Organisatorisk tillit : En kvalitativ studie av en statlig myndighet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Personal och arbetslivSammanfattning : Tillit som begrepp blir allt viktigare som organisatoriskt styrmedel desto mer kunskapsintensiv organisationen blir. I studiens undersökta organisation läggs ett större ansvar på tjänstemannens kunskap samtidigt som verksamheten karaktäriseras av regler och riktlinjer som avspeglas i processtyrning och kontroller som upplevs begränsa ansvaret. LÄS MER
5. Organisationskulturens påverkan på digitalisering inom kollektivtrafikmyndigheten UL
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Digitaliseringen påverkar samhällets alla områden och människor har fått högre krav på tillgänglighet. I många länder, Sverige inklusive, utvecklar regeringar strategier för att se till att landet hänger med i denna snabba utveckling. LÄS MER