Sökning: "Organisationsvarumärke"
Hittade 5 uppsatser innehållade ordet Organisationsvarumärke.
1. Kommunikation av det kommunala hållbarhetsarbetet : en fallstudie av Växjö kommun
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : To promote sustainable development is a vital aspect of ensuring a safe and enduring future for our world. In efforts to increase the global commitment he UN has set 17 goals for the sustainability work of its member states. In the Swedish public sector these goals have been incorporated at different levels of control. LÄS MER
2. Hur attraktiv kan en kommun bli? : – En studie om hur Sundsvalls kommun upplever och kommunicerar sitt arbetsgivarvarumärke
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Det blir allt mer viktigt att arbetsgivaren har sunda värderingar, som både dem och deras anställda kan stå för. Detta är något som påverkat organisationerna runt om i världen, de måste lägga mer fokus på att kommunicera dessa värden enhetligt både internt och externt för att framstå som attraktiva. LÄS MER
3. Organisationsmarknadsföring : En fallstudie av IBMs internkommunikation
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Ett organisationsvarumärke har flera påtagliga fördelar: Det förmedlar ett företags kärnvärden, det ger företaget en möjlighet att särskilja sig från sina konkurrenter och det utgör en överlägsen kommunikationsfördel gentemot företagets intressenter. Med detta sagt är ett starkt organisationsvarumärke eftersträvansvärt. LÄS MER
4. Starka organisationsvarumärken - en jämförande studie av varumärkesidentitet som framgångsfaktor
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Att undersöka identitetsuppbyggnaden hos framgångsrika, globala organisationsvarumärken och hur denna identitet kommuniceras till kunderna. Metod: Uppsatsen är skriven på uppdrag av Gambro. LÄS MER
5. Det servicedrivna organisationsvarumärket som strategisk resurs - ett holistiskt angreppssätt
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats syfte är att undersöka hur en organisation med en hög grad av opåtaglighet i produkterbjudandet och långa kommunikationskedjor kan utveckla sitt organisationsvarumärke som en strategisk resurs. Vi tog vår utgångspunkt i Kapferers identitetsprisma och har sedan utvecklat och problematiserat detta. LÄS MER