Sökning: "Organizational Change Process"

Visar resultat 6 - 10 av 742 uppsatser innehållade orden Organizational Change Process.

  1. 6. Att navigera genom förändringens vindar : Kommunikationsstrategier i olika faser på en textilfabrik i Thailand

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Julia Karbassi; Hanna Derring; Anastasia Elisabeth Nordin; [2023]
    Nyckelord :Organizational change management; communication communication strategies; Organisatorisk förändringsledning; kommunikation kommunikationsstrategier;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att undersöka vilka kommunikationsstrategier som chefer använder sig av för att kommunicera förändringar samt hur väl dessa kommunikationsstrategier fungerar. Tidigare forskning har visat att effektiv kommunikation är en avgörande faktor för att lyckas med organisatoriska förändringar. LÄS MER

  2. 7. Försvarsmaktens befälssystem – en struktur i ständig förändring : Försvarsmaktens implementering av ett flerbefälssystem

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Per Gedeck; Ola Hagberg; [2023]
    Nyckelord :Change work; organizational challenges; officer; specialist officer; warrant officer; NCO; command system; multi-command system; communication; leadership; conversion; Förändringsarbete; organisatoriska utmaningar; officer; specialistofficer; befälsordning; befälssystem; kommunikation; ledarskap; konvertering; omgalonering; flerbefälssystem; trebefälssystem;

    Sammanfattning : Försvarsmaktens organisation har ett behov av ständig förändring för att kunna hantera de yttre och inre påverkansfaktorer som följer av det säkerhetspolitiska läget, samhällsutvecklingen och den teknologiska utvecklingen. Vi har genom en hermeneutisk kvalitativ studie undersökt hur organisationen förändrats genom implementeringen av ett flerbefälssystem. LÄS MER

  3. 8. Challenges of translating after-action reviews to extreme action teams : A qualitative study of firefighters in Sweden

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Paula Schmüser; Alexandra Viale; [2023]
    Nyckelord :After-action review; extreme action teams; translation challenges; implementation issues; management and organization studies;

    Sammanfattning : This thesis aims to explore the challenges of translation of after-action reviews (AARs) from theory and best practices into real-life. Furthermore, the purpose was to explore if existing theories can be translated to another context and how. This is examined on the case of extreme action teams, more concretely firefighters in Sweden. LÄS MER

  4. 9. Changes in Organization Design Produced by Covid-19 from a Path-Dependence Perspective : A Case Study of a Medical Manufacturing Company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Carolina Artavia Muñoz; [2023]
    Nyckelord :Organization Design; Black Swan Events; Path Dependence Theory; Jay Galbraith s Star Model; Covid-19; Medical Manufacturing Industry.; Organisationsdesign; svarta svan-händelser; stigberoende; Jay Galbraits Star Model; Covid-19; medicinsk tillverkningsindustri.;

    Sammanfattning : Covid-19 brought various challenges that the world that was not fully prepared to face since 2019. The pandemic came with both health and economic repercussions, and various organizations had to adapt their Organization Design to confront these new challenges posed by this Black Swan event. LÄS MER

  5. 10. Implementing CSR in Fashion Companies: Increasing Green Trust During the Transformation Process Towards Sustainable Development : An Exploratory Analysis on the Influencing Factors of Green Trust in the Fashion Sector

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Janika Förnges; Britta Sieling; [2023]
    Nyckelord :transformation process towards sustainable development; sustainable development in the fashion industry; green trust on the consumer side; strategic CSR; organizational change;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this paper is to gain insights into consumer behavior to provide managerial implications on what fashion companies need to do to increase green trust during the transformation process towards sustainable development in order to increase green purchase intention. Two sub-research questions are raised to answer the main research question all- encompassing in the end. LÄS MER