Sökning: "Organizational Impression Management"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Organizational Impression Management.
6. THE HUMAN SIDE OF LARGE-SCALE CHANGES IN PUBLIC SECTOR ORGANIZATIONS
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The process of organizational change will inevitably have an impact on the employees within when converting from its status quo to a hoped-for future state. Strategic goals are often coming to the fore while creating a workforce that helps evolve the change is easily forgotten or deprioritized. LÄS MER
7. Att leva med organisationens image –En kvalitativ studie om arbetstagarens upplevelse av sin organisationstillhörighet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The interpretation an individual does as an organizational member is complex. This studyfocuses on the meaning that arises when an individual interprets their organization through theopinions of others. The importance of other people's perceptions of the organization has thusfar seen a low degree of sociological research. LÄS MER
8. Effekten av reglerad hållbarhetsrapportering
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
9. Organizational Politicking: An Empirical Study on its Application to Communication Practitioners
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Organizational politicking (OP), otherwise known as workplace politics has for many decades been a deeply subverted topic in the management literature due to its widely negative credo. This study aims to investigate OP and its uncharted utilization within the communication profession drawing upon the empirical foundation of 15 qualitative in-depth interviews with communication practitioners in varying roles. LÄS MER
10. Organizational impression management-taktiker -en fallstudie i Nordea efter Panamaskandalen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att identifiera och beskriva hur organizational impression management-taktiker (OIM-taktiker) används i ett företags kommunikation när det har varit med om en skandal. Metod: Denna uppsats är en fallstudie och har genomförts genom en innehållsanalys av den skriftliga berättande kommunikationen i kommunikationskanalerna årsredovisning, hållbarhetsrapport, pressmeddelanden och publikationer från det sociala mediet Facebook som företaget Nordea har gett ut efter att det hade varit med om Panamaskandalen under 2016. LÄS MER