Sökning: "Organizational Impression Management"

Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Organizational Impression Management.

  1. 6. THE HUMAN SIDE OF LARGE-SCALE CHANGES IN PUBLIC SECTOR ORGANIZATIONS

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ylva Lidin; Anika Hanna Kortegast; [2020]
    Nyckelord :Public Change Management; Southern Swedish Police Force; Grounded Theory; Human Perception; Organizational Change Cynicism; Governmental Sector; Business and Economics;

    Sammanfattning : The process of organizational change will inevitably have an impact on the employees within when converting from its status quo to a hoped-for future state. Strategic goals are often coming to the fore while creating a workforce that helps evolve the change is easily forgotten or deprioritized. LÄS MER

  2. 7. Att leva med organisationens image –En kvalitativ studie om arbetstagarens upplevelse av sin organisationstillhörighet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Marcus Blomberg; Dora Jansson; [2020]
    Nyckelord :Organizational identity; construed image; commitment; interactions; impression management; roles; habitus; forms of capital; Swedish banking sector;

    Sammanfattning : The interpretation an individual does as an organizational member is complex. This studyfocuses on the meaning that arises when an individual interprets their organization through theopinions of others. The importance of other people's perceptions of the organization has thusfar seen a low degree of sociological research. LÄS MER

  3. 8. Effekten av reglerad hållbarhetsrapportering

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Rosendal; Anton Rundqvist; [2019-07-29]
    Nyckelord :EU-direktivet 2014 95 EU; Hållbarhetsrapport; Organizational Impression Management;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Organizational Politicking: An Empirical Study on its Application to Communication Practitioners

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Lisa Kenny; [2019]
    Nyckelord :Organizational Politics; Communication management; Tactics; Impression Management; Second-order management; Influence; Social Sciences;

    Sammanfattning : Organizational politicking (OP), otherwise known as workplace politics has for many decades been a deeply subverted topic in the management literature due to its widely negative credo. This study aims to investigate OP and its uncharted utilization within the communication profession drawing upon the empirical foundation of 15 qualitative in-depth interviews with communication practitioners in varying roles. LÄS MER

  5. 10. Organizational impression management-taktiker -en fallstudie i Nordea efter Panamaskandalen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Nilsson; Ida Petersson; [2017-06-27]
    Nyckelord :Kommunikation; organizational impression management; organizational impression management-taktiker; skandal; Panamaskandalen; Nordea;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna uppsats är att identifiera och beskriva hur organizational impression management-taktiker (OIM-taktiker) används i ett företags kommunikation när det har varit med om en skandal. Metod: Denna uppsats är en fallstudie och har genomförts genom en innehållsanalys av den skriftliga berättande kommunikationen i kommunikationskanalerna årsredovisning, hållbarhetsrapport, pressmeddelanden och publikationer från det sociala mediet Facebook som företaget Nordea har gett ut efter att det hade varit med om Panamaskandalen under 2016. LÄS MER