Sökning: "Organizational Level"

Visar resultat 1 - 5 av 1589 uppsatser innehållade orden Organizational Level.

  1. 1. MENINGSSKAPANDE KRING HÅLLBARHET GENOM INTERN KOMMUNIKATION. En kvalitativ studie om den interna hållbarhetskommunikationen på företaget Boehringer Ingelheim

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Lovisa Henriksson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Intern kommunikation; Meningsskapande; Intern hållbarhetskommunikation; Hållbarhetsstrategier;

    Sammanfattning : This paper aims to give an understanding of how internal communication and sustainability can contribute to sensemaking through different theories about communication, for employees at a global pharmaceutical company. This through top-down management, internal sustainability strategies, together with the usage of different types of channels, messages, and cultures. LÄS MER

  2. 2. Synergieffekt eller spel för galleriet? : Samverkan mellan skolan och Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP)

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för sociala och psykologiska studier (from 2013)

    Författare :Ulrika Sten; Josefin Berglund; [2024]
    Nyckelord :Collaboration; Mental illness; School; Child- and adolescent psychiatry; Samverkan; Psykisk ohälsa; Skolan; Barn- och ungdomspsykiatrin;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka samverkan mellan skolan och Barn- och ungdomspsykiatrin (BUP) utifrån professionellas upplevelser. För att besvara studiens syfte antogs en kvalitativ ansats där sju halvstrukturerade intervjuer genomfördes med kuratorer och enhetschef från BUP samt skolkuratorer och skolsköterska från skolans elevhälsa. LÄS MER

  3. 3. Norrlandsboomen – en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Ivarsson Simon; Julia Karlernäs; [2024]
    Nyckelord :place marketing; place brand; ARA-model; new industrialization; skill shortage; platsmarknadsföring; platsvarumärke; ARA-modell; nyindustrialisering; kompetensbrist;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Norrlandsboomen - en kvalitativ studie om platsmarknadsföring för att attrahera nya invånare. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Julia Karlernäs och Simon Ivarsson Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 -januari Syfte: Denna uppsats syftar till att beskriva hur arbetet med platsmarknadsföring sker i samverkan mellan olika aktörer för att attrahera nya invånare till en ny geografisk plats Metod: Studien har använt sig av en kvalitativ metod med en abduktiv forskningsansats och grundar sig i insamlad empirisk data från sex intervjuer. LÄS MER

  4. 4. Hur organisatorisk identifikation och motivation predicerar arbetstillfredsställelse?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Elias Hellman Fäldt; Isabelle Larsson; [2024]
    Nyckelord :motivation; arbetstillfredsställelse; organisatorisk identifikation; job satisfaction; organizational identification; Social Sciences;

    Sammanfattning : The contemporary workplace undergoes constant transformations, driven in part by employees' innovation and curiosity. Work environments where employees feel motivated, an organization that employees identify with, and notably, a workplace where employees feel respected and heard are key factors behind an organization's success. LÄS MER

  5. 5. Echoes of Democracy : Assessing Democratic Values in African Civil Society

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Signe Andersson; [2024]
    Nyckelord :Civil society; Democratic values; Democracy;

    Sammanfattning : This thesis investigates how the level of democratic values differs between active members of different civil society organizations. Civil society has been considered a fundamental aspect of democracy and research have highlighted that some organizational characteristics are associated with democratization and sustainable democracy. LÄS MER