Sökning: "Organizational vision"
Visar resultat 1 - 5 av 249 uppsatser innehållade orden Organizational vision.
1. Vision - ledarskap och anställdas motivation : En kvalitativ studie om organisationens vision och ledarskapets påverkan på anställdas motivation ur ett medarbetarperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : The purpose of the present study is to gain insights and a deeper understanding of how the organization's vision and leadership can serve as central motivational factors and influence employees' willingness to perform at a higher level. The primary role of the vision is to provide an inspiring future image and demonstrate what the organization aims to achieve in the long term. LÄS MER
2. Between Environmental Burden and Utopia: Music and Art Festivals as Prefigurative Spaces for Sustainability Transformations
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : There is a need to identify leverage points for a broader cultural transformation that addresses the root causes of the nature-climate emergency. Music and art festivals are creative free spaces outside the everyday workings of society that have the potential to plant the seeds of a holistic, sustainable future. LÄS MER
3. Organisationsstrukturen och tidsstyrningens påverkan på revisorsassistenter : En kvalitativ studie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Tidsbudgetering är ett styrverktyg som används inom revision för att planera och budgetera revisionen. Detta har i tidigare forskning haft ett kritiskt perspektiv och belystunderrapportering av tid. LÄS MER
4. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER
5. Unveiling the Influence of Organizational Culture on Innovation in Family Businesses : Lessons from Sweden and Italy
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Family businesses are a significant part of the global economy, contributing to employment and GDP growth. However, they face challenges in a dynamic and competitive landscape, requiring a shift in traditional approaches and a focus on innovation. LÄS MER