Sökning: "Organizations behavior"
Visar resultat 1 - 5 av 535 uppsatser innehållade orden Organizations behavior.
1. Digitala hjältar eller etiska skurkar? : En kvantitativ innehållsanalys om användningen av oetiska och etiska metoder, samt andrafiering i konfrontationsvideos publicerade på Dumpen.se.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Studien syftar till att, ur ett medieetiskt perspektiv, analysera vilka oetiska och etiska metoder som organisationen Dumpen använder samt att granska hur individer som söker kontakt med barn i sexuellt syfte andrafieras. Detta för att bidra med kunskap till forskningen kring journalistik och medieetik. LÄS MER
2. Vinst och hållbarhet i bolagsstyrningen - Förhållandet mellan bolagsledningens handlingsutrymme att agera hållbart och det aktiebolagsrättsliga vinstsyftet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : De senaste årens intensifierande globalisering och växande klimatkris har lett till en allt hetare diskussion om företagens påverkan på klimatet, vilket har resulterat i att företagen i dagens samhälle förväntas och är skyldiga att ta ett större ansvar för att bedriva långsiktigt hållbara verksamheter utifrån exempelvis CSR eller ESG. Trots detta utgör vinstsyftet i 3 kap. LÄS MER
3. Osmanska riket och internationellt system? En studie om 1500-talets mångfaldiga interaktion i Svarta havet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : International systems are currently conceived and based on the traditional four IR theories, that is realism, liberalism, constructivism and marxism. This means that political units converge and become homogeneous like the remaining political units. LÄS MER
4. A Seed has been Planted : Examining public-private cooperation in the civil preparedness sector of food supply and drinking water
Master-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : The resurgence and increased use of the total defense concept in the political landscape of Sweden comes in a time of global geopolitical uncertainties and multifaceted security crises. Despite its stated importance, how the private sector should be incorporated into this structure remains somewhat unclear. LÄS MER
5. A comparative study: How are European fast-fashion and high-end fashion brands adapting their marketing strategy for the Japanese market?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The study investigated how European fashion brands adapt their marketing strategies to the Japanese market. The culture in Japan differs from Europe, in which advertisements, commercials and other promotional tools risk getting misinterpreted or perceived as offensive. LÄS MER