Sökning: "Oriflame"

Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade ordet Oriflame.

  1. 21. Osäkerhetshantering i etableringsprocessen : Svenska detaljhandelsföretag i Ryssland

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Marina Davidsson; Stina Lundkvist; [2007]
    Nyckelord :Osäkerhetshantering; etableringsprocess; internationalisering; nätverk relationer; kulturavstånd;

    Sammanfattning : Globaliseringen har bidragit till svenska företags etablering på utländska marknader och en etablering kan ibland vara en riskfylld process där företagen möter diverse svårigheter som kan bero på hinder i form av nya förutsättningar och regelverk som företag inte är vana vid från hemmamarknaden. Det här har lett till frågeställningen om hur detaljhandelsföretag hanterat den osäkerhet som uppkommer i samband med en utlandsetablering. LÄS MER

  2. 22. Oriflame och IKEA i Ryssland : Externa händelser och dess påverkan på strategier

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therése Arrenfeldt; Fredrik Lundström; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : På senare år har utländska direktinvesteringar ökat markant i Ryssland. Intresset för landet är stort hos flera svenska detaljhandelsföretag. Marknaden är dock dynamisk och karaktäriseras av många oväntade externa händelser. LÄS MER

  3. 23. Foreign Market Analysis : Should Oriflame Enter France?

    Magister-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Michael Tunbjer; Marion Jarne; [2006]
    Nyckelord :Foreign Market Analysis; Foreign Market Selection; International Marketing; 5 Cs; Oriflame; Direct Sales; French Market of Direct Sales; Utländsk Marknadsanalys; Val v Utländska Marknader; Internationell Marknadsföring; 5 C; Oriflame; Direktförsäljning; Franska Marknaden för Direktförsäljning;

    Sammanfattning : The global marketplace today encompasses 6 billion people. Many companies are beginning to see themselves as international rather than national acting on a global arena. An essential aspect of going abroad is to know where to go and why to go there. LÄS MER

  4. 24. Exploring Direct Sale - In Relation to Chinese Culture

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Marina Mendizza; Ai Linh Nguyen; Jonny Rosengren; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The dissertation aims to identify and investigate factors involved in direct sale in relation to Chinese culture. Direct sale is one form of direct marketing, which can include door-to-door, office-to-office, home party selling, etc. LÄS MER

  5. 25. Composition with Country and Corporate Brands. Capitalising on the Country Brand Values

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Silviana Mihalache; Polona Vukman; [2005]
    Nyckelord :Social sciences; Country brand; corporate brand; value-transfer; associations; Scania; Oriflame; SAMHÄLLSVETENSKAP;

    Sammanfattning : Background: The concept of countries as brands has been increasingly accredited once the postmodern global world became an every day experience. A strong country brand can provide corporate brands with a unique set of values, which supports their positioning on the international market. LÄS MER