Sökning: "Oscar Säfström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Oscar Säfström.

  1. 1. Konsumentcentrerad innovation – den hemliga kryddan inom livsmedelsindustrin : Hur en livsmedelsproducent kan blir mer konsumentcentrerad i sin produktutveckling

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Viktor Storsved; Oscar Säfström; [2023]
    Nyckelord :Innovation; open innovation; business model; value creation; service logic; customer centric innovation; food producer; product development; food industry; Innovation; konsumentcentrerad innovation; affärsmodell; värdeskapande; produktutveckling; livsmedelsindustrin; livsmedel; öppen innovation; producent; livsmedelsproducent;

    Sammanfattning : Matbranschen är en bransch där få stora innovationer sker. Under de senaste åren har marknaden sett en kraftig utveckling av återförsäljares egna varumärken vilka konkurrerar ut befintliga produkter från livsmedelsproducenter genom deras billigare pris. LÄS MER

  2. 2. Tänk om män såg ut som slampor? - Normkritisk karaktärsdesign

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Oscar Säfström Andersen; Linn Johansson; [2022]
    Nyckelord :Male gaze; Character design; Critical design; Normkritik; Karaktärsdesign; den manliga blicken; Semiotik;

    Sammanfattning : Den manliga blicken är ett koncept/fenomen som skapades av film-teoretikern Laura Mulvey,och som nu finns inom en stor del av median, från reklam och film till serietidningar och spel.För att begränsa vårt arbete fokuserar vi på spel, specifikt genren: MMORPG, Fantasy ochAction. LÄS MER

  3. 3. Causes of the bullwhip effect : A study of the bullwhip effect in the Volvo Group Service Market Logistics’ supply chain

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Klara Dahlin; Oscar Säfström; [2021]
    Nyckelord :logistics; aftermarket; spare part logistics; supply chain; logistics management; bullwhip effect; the bullwhip effect; bullwhip; service market logistics; inventory; orders; demand; amplification; upstream; Forrester effect; root causes; information transparency; logistics and supply chain management; root causes of the bullwhip effect; eliminate the bullwhip effect; reduce the bullwhip effect; eliminate; reduce; logistik; bullwhip-effekten; bullwhipeffekten; Forrestereffekten; bullwhip; försörjningskedja; logistik och supply chain management; eftermarknad; reservdelar; informationsdelning; rotorsaker; bullwhipeffektens rotorsaker; eliminera bullwhipeffekten; reducera bullwhipeffekten; reducera; eliminera; bullwhip effekten;

    Sammanfattning : The bullwhip effect is defined as an upstream amplification of demand variability and has received interest within multinational companies for decades. As early as in the 1950’s, Forrester (1958) discussed what is today known as the bullwhip effect, which has a negative impact on the customer service, costs, and inventory investment in a supply chain (Lee et al. LÄS MER