Sökning: "Oscar Svensson"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade orden Oscar Svensson.
1. Beer and design, a tasteful combination - Creating a conceptual and visual design for beer labels to reach a new target audience
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Ölbranschen genomgår just nu en stor förändring och ölkonsumtionen kopplas allt mer till image när målgrupper blir medvetna om varumärken och i sin tur deras grafiska design. Bryggeriet och således varumärket Nils Oscar stöter på utmaningar när deras målgrupp blir äldre och marknadens nya målgrupp inte vill köpa deras produkter på grund av dess etikettdesign. LÄS MER
2. Tidiga avhopp inom lagidrott : En analys av faktorer som leder till tidiga avhopp inom lagidrott.
L2-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Visualization of real-time data from IKEA’s self-service kiosks
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : IKEA, a company well known around the world for their furniture, is also keen on using digital solutions to improve the customer experience. One of these solutions is the self-serving kiosk, a 27" touchscreen, that helps the customers find and buy products. LÄS MER
4. Future prospects of transportation and its impact on tourism
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : The subject of future transportation has been examined extensively in socio-technical literature. There is a consensus that advancements in the field of automated mobility will have a significant impact on how people move between locations. LÄS MER
5. En konstruerad verklighet : En kritisk diskursanalys av second hand inom svensk media
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för modevetenskapSammanfattning : Sustainability is a term of significant relevance in today’s global context, permeating discourses and management decisions, and influencing decision-making at the head of most industries. This is particularly apparent in relation to fashion. LÄS MER