Sökning: "Oscar bergling"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Oscar bergling.

  1. 1. Är storbankernas dominans förbi? : Digitaliseringens hot mot storbankerna

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Oscar Bergling; Hampus Lundin; [2021]
    Nyckelord :Digitization; Major Banks; Internet Banking; Competitiveness; Customer Satisfaction; Investment; Digitalisering; Storbank; Internetbank; Konkurrenskraft; Kundnöjdhet; Placering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Digitaliseringen har transformerat bankmarknaden. Denna förändring har öppnat upp möjligheter för nya aktörer att konkurrera på marknaden. Detta har även lett till att fler kunder väljer att genomföra bankbyten eller komplettera med ytterligare bank/banker. LÄS MER

  2. 2. Evaluation of machine learning methods to predict payment preferences

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Oscar Bergling; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The last couple of years machine learning has seen a renaissance, with Artificial Neural Networks in particular rising to prominence. The technology is being adopted by more and more businesses, with varying degrees of success. LÄS MER

  3. 3. Programmatisk handel för optimering av trafikköp : En studie om att skapa ett verktyg som underlättar annonsering baserat på programmatisk handel

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Oscar Bergling; Paulina Hollstrand; [2016]
    Nyckelord :Programmatic buying; Traffic optimization; Real-time bidding; Supply-Side-Platform; Google Trends; Online marketing; Google Adwords; Programmatisk handel; Google Adwords; Optimera trafikköp; CPM; Annonsering; Cost-Per-Mille; SSP;

    Sammanfattning : Online marketing has resulted in a paradigm shift in the advertisement industry. Programmatic buying is an emerging business model that is very promising for online advertising. In online advertising, revenue maximization is always a key matter for publishers. LÄS MER