Sökning: "Oskar Åkesson"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Oskar Åkesson.
1. It's A(c)crual World
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel: It’s A(c)crual World Seminariedatum: 3 juni 2022 Kurs: FEKH69, Examensarbete på kandidatnivå i redovisning. 15 Högskolepoäng. LÄS MER
2. Unmanned Aerial Vehicle Powered by Hybrid Propulsion System
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för kemi, bioteknologi och hälsa (CBH)Sammanfattning : I samband med den globala uppvärmningen ökar efterfrågan för rena och förnybara bränslen alltmer i dagens samhälle. Eftersom flygindustrin idag är ansvarig för samma mängd växthusgaser som all motortrafik i Sverige, skulle ett byte till en avgasfri energikälla för flygfarkoster vara ett stort framsteg. LÄS MER
3. Att övertyga med hot i filmklipp : En semiotisk och retorisk undersökning av Sverigedemokraternas filmklipp: Jimmie Åkesson – Snart är det val
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/RetorikSammanfattning : Political parties use different strategies to convince voters to vote for them, and with the technological evolution of our time short movie clips are used, now more than ever before, to accomplish these kinds of tasks. However, a political movie clip that separates itself from other political movie clips is Jimmie Åkesson – Snart är det val. LÄS MER
4. Goodwill Hunting : En studie om resultatmanipulering i samband med goodwill
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Studien utförs mot bakgrunden att Sverige under 2005 bytte standardsreglemente för utformande av finansiella rapporter.Det övergripande syftet med studienär att utifrån teorin undersöka om resultatmanipulering förekommer i samband med goodwill innan och efter implementeringen av IFRS 3. LÄS MER
5. What does money smell like? : A mixed method study regarding scents affect on consumer purchase of high-involvement products
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Title: What does money smell like? – A mixed method study ofscents affect on consumer purchase of high-involvementproducts Keywords: Scent, congruency, consumer purchase behavior, consumerbehavior, high-involvement products, sensory marketing,marketing, causality, focus group, observation, mixedmethod, experiment, embedded design Background: To offer an experience means to activate the consumers’senses, and sensory cues in store atmospherics tend to catchcostumers’ interest and affect their retail experience(Sprangenberg 2006). These cues can be affected and calledsensory marketing, which by involving and stimulating all orparts of the senses, creates a more rich experience for the consumer (Hultén 2012). LÄS MER