Sökning: "Oskar Lindblom"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Oskar Lindblom.

  1. 1. IPO underpricing in Sweden : Is there underpricing in Swedish IPOs? If so, what could possibly explain it?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Oskar Persson; Simon Lindblom; [2023]
    Nyckelord :IPO; underpricing; swedish stock market; financial economics;

    Sammanfattning : When a company decides to sell their shares to the public for the first time it is called an initial public offering. For quite some time, the literature on the subject has come to the conclusion that the companies going public often undervalue their share price prior to the initial public offering resulting in an abnormal positive return on the first trading day, also known as initial public offering underpricing. LÄS MER

  2. 2. Optimization and Bayesian Modeling of Road Distance for Inventory of Potholes in Gävle Municipality

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Timothy Rafael Lindblom; Oskar Tollin; [2022]
    Nyckelord :Traveling salesman problem; Bayesian inference; Simulated annealing; Nearest neighbour algorithm; Markov Chain Monte Carlo; MCMC; Potholes; Haversine formula; Metropolis-Hastings; Posterior predictive distribution; Handelsresande problemet; bayesiansk inferens; simulerad anlöpning; nearest neighbour algorithm; Markov Chain Monte Carlo; MCMC; potthål; storcirkelavstånd; Metropolis-Hastings; posterior predictive distribution;

    Sammanfattning : Time management and distance evaluation have long been a difficult task for workers and companies. This thesis studies 6712 pothole coordinates in Gävle municipality, and evaluates the minimal total road distance needed to visit each pothole once, and return to an initial pothole. LÄS MER

  3. 3. Partimedlemmars kommunikativa funktioner och betydelse för mindre och oetablerade partier

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Oskar Vannerus Lindblom; Emil Wanhatalo van Rijn; [2015]
    Nyckelord :Strategic communication; political communication; membership; social media; digital media; engagement; communicatior; web 2.0; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med den här uppsatsen är att skapa förståelse för medlemmarnas kommunikativa funktioner i ett oetablerat politiskt parti och hur dessa funktioner kan användas i partiets arbete med strategisk kommunikation. Vidare behandlar uppsatsen hur oetablerade partier kan arbeta och ta tillvara på de interna resurserna för att nå sina mål. LÄS MER