Sökning: "Oskar Wikström"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Oskar Wikström.

  1. 1. Additiv tillverkning och lönsamhet – Ekonomisk analys och utveckling av två komponenter till en elbil

    Master-uppsats, Lunds universitet/Innovation

    Författare :Oskar Wikström; [2020]
    Nyckelord :additiv tillverkning; kostnadsanalys; termoplastisk polyuretan; fused deposition modeling; topologioptimering; Siemens NX; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Ecoist AB is developing a three-wheeled electric car with two seats. Two components for the vehicle have been examined: the upper wishbone in the front wheel suspension and a bushing that is mounted in this wishbone. The goal of the thesis has been to examine any potential functional or economic advantages of manufacturing these using 3D-printing. LÄS MER

  2. 2. Samband mellan nutrition och skadebenägenhet : En studie på ungdomsspelare i handboll

    Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Oskar Wikström; [2019]
    Nyckelord :tränarlänkhandboll;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie var att undersöka energi- och näringsstatus samt studera eventuella samband mellan energistatus, näringsstatus och skadebenägenheten hos ungdomsspelare i handboll. Arbetets utgångspunkt låg i följande frågeställningar: Hur ser skadefrekvensen, energistatusen och näringsintaget ut hos ungdomsspelare i handboll? Finns det något samband mellan energistatus, näringsintaget och skadehistorik hos ungdomsspelare i handboll? Metod: 24 ungdomsspelare tillhörande en elitförening deltog i studien (14-20 år). LÄS MER

  3. 3. Doftmarknadsföring, ett nytt fenomen?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Viktor Strandvik; Oskar Elfstrand; [2012]
    Nyckelord :Doftmarknadsföring; sinnesmarknadsföring; marknadsföring; upplevelseekonomi;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Titel: Doftmarknadsföring, ett nytt fenomen? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Viktor Strandvik & Oskar Elfstrand Handledare: Per-Arne Wikström Datum: 2012-05 Syfte: Sinnesmarknadsföring är ett relativt nytt begrepp för många. Vi har i detta arbete fördjupat oss inom det ovanliga begreppet doftmarknadsföring. LÄS MER

  4. 4. Music For Sale? : Umeå Open & Umeå International Jazz Festival - A Study in Event Marketing

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Oskar Törnmarck; Johannes Wikström; [2009]
    Nyckelord :event marketing; special events marketing; music festivals; festival marketing; sponsoring; volunteering; word of mouth; branding; evenemangsmarknadsföring; musikfestival; festivalmarknadsföring; eventmarknadsföring; upplevelsemarknadsföring;

    Sammanfattning : Umeå is a city that is known for its music scene. Credible bands and artists have consequently sprung out and put the city on the map for as long the authors of this paper can remember. The city has a specific image and this study seeks to shine a light on how this came to be. LÄS MER