Sökning: "Ostrukturerade fokusgruppsintervjuer"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Ostrukturerade fokusgruppsintervjuer.
1. “Gör jag rätt, gör jag fel?”
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SociologiSammanfattning : Studiens syfte är att ur ett sociologiskt perspektiv belysa nutida föräldrars upplevelser av föräldraskapets normer och förväntningar. Den syftar också till att belysa eventuella upplevda skillnader mellan förväntningar mot mammor respektive pappor. LÄS MER
2. INTENSIVINLÄRNING FÖR SMÅ BARN MED AUTISM
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att få kunskap om de erfarenheter professionella inom habiliteringen och inom förskolan kommunicerar gällande möjligheter och hinder runt arbetet med förskolebarn utifrån metoden Intensiv beteendeträning (IBT) - habiliteringens intensivintervention till barn som erhållit en autismdiagnos. Vidare syftar studien till att belysa olika perspektiv på lärande som framträder i relation till dessa erfarenheter samt hur arbetet med metoden påverkar det enskilda barnet. LÄS MER
3. INTENSIVINLÄRNING FÖR SMÅ BARN MED AUTISM
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogikSammanfattning : Syfte: Studien syftar till att få kunskap om de erfarenheter professionella inom habiliteringen och inom förskolan kommunicerar gällande möjligheter och hinder runt arbetet med förskolebarn utifrån metoden Intensiv beteendeträning (IBT) - habiliteringens intensivintervention till barn som erhållit en autismdiagnos. Vidare syftar studien till att belysa olika perspektiv på lärande som framträder i relation till dessa erfarenheter samt hur arbetet med metoden påverkar det enskilda barnet. LÄS MER
4. Oftast är det ju ganska smidigt lösta lösningar : En studie om förskollärares upplevelser kring en inkluderande verksamhet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/Förskolepedagogisk didaktisk forskningSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur förskolan kan vara eller kan bli en förskola för alla barn, även för de barn som utmanar förskollärare att tänka om och tänka nytt. Mer specifikt syftar studien till att undersöka hur förskollärare beskriver normer och metoder i arbetet med barn i socioemotionella svårigheter, hur de beskriver begreppen inkludering och exkludering och hur de beskriver barn i behov av särskilt stöd och en förskola för alla barn. LÄS MER
5. Konsten att prova sina vingar : förutsättningar för kreativa förändringsprocesser i socialt arbete – en kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Avd för socialpedagogik och sociologiSammanfattning : Inom socialt arbete möter brukare i olika sammanhang skapande verksamheter i exempelvis dagverksamhet, sysselsättning eller som arbetsträning. Att delta i verksamheten kan vara frivilligt eller tvingande. LÄS MER