Sökning: "Otydlighet"
Visar resultat 11 - 15 av 441 uppsatser innehållade ordet Otydlighet.
11. Idrottens vägar till inkludering i föreningsmiljö. : En undersökning om NPF-anpassningar inom idrottsrörelsen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/IdrottsvetenskapSammanfattning : Forskning visar att barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar,NPF, slutar att idrotta tidigare än barn och ungdomar utan NPF. Det finns också enproblematik där barn och ungdomar med NPF i högre grad är stillasittande. LÄS MER
12. Kan ledarskapsutveckling förändra organisationer? : En fallstudie av en satsning på ledarskapsutveckling i en statlig organisation
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och itSammanfattning : Organisationer satsar på ledarskapsutveckling och organisationer behöver förändras för att anpassa sig till omvärldens krav eller andra förändrade behov. Syftet med denna uppsats är att skapa mer kunskap om huruvida en satsning på ledarskapsutveckling i en statlig organisation kan bidra till att förändra ledarskapet i en organisation och att identifiera vilka organisatoriska förutsättningar som behöver vara på plats för att åstadkomma en förändring av organisationens ledarskap. LÄS MER
13. Krav vid dagvattenhantering : En undersökning av skillnader i kravställande för hantering av dagvatten i urban miljö och landsbygd
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Dagvattenkonsulter upplever en problematik och otydlighet kring regler och bestämmelser när de ska arbeta fram en dagvattenutredning. Olika kommuner har kommit olika långt i sitt arbete för en hållbar dagvattenhantering och kraven som ställs kan skiljas från kommun till kommun. LÄS MER
14. Inkludering i praktiken : En kvalitativ studie om främjande faktorer för arbetet med inkludering
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Tidigare forskning belyser att arbetet med inkludering i praktiken behöver granskas, då det förefaller svårt att hitta verktyg för att utveckla inkluderande praktiker. Arbetet med inkludering försvåras av otydlighet inom skolans styrdokument, vilket får konsekvenser i hur pedagoger tolkar och implementerar inkludering i praktiken. LÄS MER
15. Tekniklärares tolkning av teknikämnets styrdokument : Hur ser teknikundervisningens planeringar ut på högstadiet i Sverige 2022?
Magister-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Under Skolinspektionens granskning från 2019 framkom det att en tredjedel av de besökta högstadieskolorna i undersökningen saknade delar av det centrala innehållet i sin teknikundervisning. Granskningen vittnade även om en upplevd otydlighet bland tekniklärare när de tolkade Skolverkets styrdokument. LÄS MER