Sökning: "Outdoor activities and Physical Education."

Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden Outdoor activities and Physical Education..

  1. 1. Between trees and possibilities : A study on physical education teachers efforts for inclusion in outdoor activities

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Hugo Samuelsson; [2024]
    Nyckelord :Delaktighet; friluftsliv; fysisk funktionsvariation; inkludering; skola;

    Sammanfattning : Elever med fysiska funktionsvariationer har begränsning i sin motorik och kontroll vilket i ämnet idrott och hälsa kan påverka deltagandet i undervisningen. Det krävs av lärare att arbeta med anpassningar för att öka elevers deltagande. LÄS MER

  2. 2. Vilken kunskap prioriterar lärare inom friluftslivsundervisningen? : Med målet att ge eleverna förutsättningar och intresse av att vara i naturen, nu och i framtiden

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Sofie Öhman; [2024]
    Nyckelord :Friluftsliv; idrott och hälsa; idrottslärare; de fyra kunskapsformerna; tyst kunskap;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to increase the understanding of the purpose and goals of physical education teachers in their outdoor education and what knowledge they express as important for students to develop and demonstrate in, about and through outdoor education. Five physical education teachers participated in the study. LÄS MER

  3. 3. Idrottslokalernas påverkan på undervisningen i idrott och hälsa : En studie om vilka begränsande faktorer undervisningslokalerna skapar för undervisningen i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Oskar Karlsson; [2024]
    Nyckelord :Undervisningslokaler; påverkad undervisning; begränsande faktor; främjande faktor;

    Sammanfattning : Physical education is a crucial subject in school and is taught to students of all ages. Except for the traditional sports curriculum, students are expected to learn skills such as swimming and engage in outdoor activities. LÄS MER

  4. 4. Nature Experiences and Education for Sustainability in Physical Education and Teacher Education : Environmental Identities of PE Teachers in Sweden and Switzerland

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Valerie Jacot; [2023]
    Nyckelord :Environmental Identity; Environmental Sustainability; Physical Education; Physical Education Teacher Education; Physical Education Teachers; Education for Sustainability; Transformative Learning Theory;

    Sammanfattning : Sport, as a human activity, contributes to the changes happening in the natural environment, making the sport sector a responsible actor for sustainable development. Experiences in nature can raise awareness about our natural environment and possibly influence pro-environmental behaviour and our identities. LÄS MER

  5. 5. ”Det är lycka att vara ute i naturen…” – Elevers smak för friluftsliv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Jigy Karabelas Diabaté; Oskar Örn; [2023]
    Nyckelord :Friluftsliv; physical education; school; teaching and pupils;

    Sammanfattning : Interest in outdoor life has increased in recent years, not least during the pandemic. Friluftsliv is one of three areas of knowledge in the Swedish curriculum for the subject of physical education. Through teaching, students are supposed to develop an interest in outdoor activities and understand the value of friluftsliv. LÄS MER