Sökning: "Outdoor classroom"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade orden Outdoor classroom.

  1. 1. DIDAKTISKA PERSPEKTIV PÅ EN BILDUNG-ORIENTERAD BIOLOGIUNDERVISNING -en analys utifrån tysk bildningstradition med exempel från biologilärares praktik på folkhögskola

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Christina Degerstedt; [2024-03-26]
    Nyckelord :Biology teaching; didactic strategies; companion meanings; Bildung; dialogue; citizenship; democracy;

    Sammanfattning : Aim: The aim of the study is to show how a Bildung-oriented biology teaching could be designed, along with providing classroom examples of such teaching. In this study, the term Bildung, is defined based on the German Didaktik tradition as competences for self-determination, constructive participation in society, and solidarity. LÄS MER

  2. 2. Naturens Klassrum : En kunskapsöversikt av utomhuspedagogikens betydelse för elevers lärande, attityder och miljövetenskaplig minnesförlust.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Victor Tegstam; Theodor Palm; [2024]
    Nyckelord :Didaktik; Naturvetenskap;

    Sammanfattning : Abstract  We've investigated the effects of outdoor education, specifically how it impacts students' learning and attitudes, along with didactic choices worth considering from the teachers' perspective.  There are two main reasons behind our choice of research topics. LÄS MER

  3. 3. Teaching Sustainable Development Goals in Catalonia : Experiences and Perceptions of Catalan Primary School Teachers

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Laia Morey i Dealbert; [2023]
    Nyckelord :Sustainability Education; Primary Education; SDGs; Outdoor Education; Curriculum; Catalonia; Teachers Experiences;

    Sammanfattning : The aim of this study is to explore how Catalan primary teachers perceive the integration of the Sustainable Development Goals (SDGs) into the Catalan curriculum, as well as their experiences into teaching about sustainability issues. The study uses a qualitative research design, characterized by semi-structured interviews with twelve Catalan teachers. LÄS MER

  4. 4. Lära genom upplevelser i naturen : En litteraturstudie över forskningen om utomhuspedagogik i naturvetenskapliga ämnen på gymnasiet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Emil Zadera; Felicia Ahlefeldt-Laurvig; [2023]
    Nyckelord :outdoor education; science; upper secondary school; literature study; utomhuspedagogik; naturvetenskapliga ämnen; gymnasiet; litteraturstudie;

    Sammanfattning : Outdoor education is a common practice in the lower ages of compulsory school, and research shows great benefits of teaching outdoors, both for students' knowledge and their retention of knowledge. In the science curriculum for upper secondary school, there is little to no connection to education in the outdoors, and furthermore teachers experience many barriers to implementing outdoor education. LÄS MER

  5. 5. Älvviken Friluftscenter

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Johanna Pettersson Björnberg; [2023]
    Nyckelord :Nynäshamn; Lidatorp; Älvviken; lake; outdoor center; Scouterna; scouts; climbing; paddling; outdoors; wooden architecture; sports; hiking; community center;

    Sammanfattning : I en analys av Lidatorp, en mindre tätort i Nynäshamns komun, kom man fram till att aktivering av de kringliggande naturområde för rekreativa ändamål skulle ha en positiv inverkan på samhället både i form av välbefinnande och motion samt attraktion till området från regionen. Området runt Lidatorp-Björsta har på många sätt potential för friluftsaktivitet samt fungera som nod i ett större friluftssammanhang. LÄS MER