Sökning: "Overconsumption"

Visar resultat 1 - 5 av 85 uppsatser innehållade ordet Overconsumption.

  1. 1. Fostering mindful consumption with mindfulness training - A qualitative study of the perceived effects of mindfulness training and education on consumers decision-making and consumption behavior

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Arshya Keshavarzi; [2021-07-02]
    Nyckelord :Overconsumption; Mindful consumption; Mindfulness training; Consumption for fulfillment; Mindless consumption; Decision-making; Consumption behavior;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Oops! I Did It Again... : Exploring consumers’ post-purchase emotions in regards to impulsive shopping and product returns online.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Elin Jönsson; Rebecka Ölund; [2021]
    Nyckelord :Impulsive buying; post-purchase emotions; product returns; cognitive dissonance;

    Sammanfattning : Background: The expansion of e-commerce and online orders have led to companies creating new marketing strategies, where impulsive purchases are important in order to boost sales. However, this also has negative aspects concerning overconsumption and the environmental impact. LÄS MER

  3. 3. Hyrkläder - yay eller nay? : En kvantitativ studie om sociodemografiska faktorer, attityd till hållbarhet och vilja att hyra kläder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Isabell Svensson; Frida Brage; Elin Tibblin; [2021]
    Nyckelord :Socio-demographic factors; Sustainability; Collaborative Fashion Consumption; Sharing economy; Fashion; Rental fashion; Sociodemografiska faktorer; Hållbarhet; Delningsekonomi; Mode; Hyrkläder;

    Sammanfattning : Modeindustrin är en stor miljöbov som genererar utsläpp från fabriker, långa transporter och från en påtaglig överkonsumtion. I ett modesamhälle med trender i fokus kommer behovet av nyproducerade plagg alltid att finnas kvar. LÄS MER

  4. 4. Tv:n står på som sällskapsljud : En studie om hur överkonsumtion kan belysas genom provokativ digital design

    Kandidat-uppsats,

    Författare :André Carlsson; Fanny Stray Andreasson; [2021]
    Nyckelord :Digital design; provocative design; digital provocative design; overconsumption; power deficit; Digital design; provokativ design; digital provokativ design; överkonsumtion; effektbrist;

    Sammanfattning : Vi lever idag i en värld där människor överkonsumerar jordens resurser. Människor uppmanastill att bli mer medvetna om sin energiförbrukning, och EU finansierar arbete för mer hållbardesign, men mer arbete krävs. LÄS MER

  5. 5. Do you have any left? : Three triggers to persuade into sustainable behaviour within e-grocery

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Kayleigh Bishop Källberg; Zephyr Orlando Vaquez Crabtree; [2021]
    Nyckelord :E-grocery; Persuasive design; Triggers; Food waste; Ethics;

    Sammanfattning : The concern about the rising food waste has drawn the attention of policy makers around the world, from France banning supermarkets throwing away unused food, to a more global perspective, with the UN aiming to reduce food waste by 50% by 2025 (Hinckley, 2018; Valencia, 2016). As the concern about food waste increases - so does the concern about what role e-grocery will play in it. LÄS MER