Sökning: "Owe Svensk"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Owe Svensk.

  1. 1. Förändring eller Kontinuitet - SD:s plats i den svenska politiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Matilda Hoffmann; [2016]
    Nyckelord :Sverigedemokraterna; Ny Demokrati; högerpopulism; svensk politisk historia; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Is the rise of Sverigedemokraterna (SD) something new in Swedish politics, or is it just a modern incarnation of an old phenomenon? Sverigedemokraterna have sometimes been portrayed as a foreign entity in Swedish politics. It’s claimed it came out of nowhere and it’s policies are seen as something that no true democratic, lagom, Swede could ever agree to. LÄS MER

  2. 2. Trädgården vid Tomarps Kungsgård : ett försök att belysa trädgårdens användning och växtmaterial

    L3-uppsats, SLU/Dept. Of Landscape Architecture, Planning and Management

    Författare :Eric Wahlsteen; [2007]
    Nyckelord :trädgårdshistoria; Tomarp; Ove Giedde; växtmaterial;

    Sammanfattning : Tomarps Kungsgård är belägen nordost om Kvidinge, mellan Åstorp och Klippan i Skåne. Examensarbetet är ett resultat av samarbete mellan Statens Fastighetsverk (SFV), brukarna vid Tomarp och Kompetensområde 6, Landskapsarkitektur, planering, design och kulturarv, vid Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU), Alnarp och är skrivet på D-nivå. LÄS MER

  3. 3. Kommunikation : Då köparen inte är användaren

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ebba Bjurström; Hanna Owe; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens aktuella litteratur innehåller inte någon analys av kommunikationsprocessen vad gäller sändare till mottagare, hur ser kommunikationen ut när mottagaren inte är samma person som köparen, som i en ”förälderbarn” relation? Detta är en vinkel som vi tycker bör belysas i ämnet ”kommunikations- teori”. I vår uppsats har vi valt att studera denna vinkel och har därefter utvecklat en modell över just denna typ av kommunikation, där köparen - föräldern, av produkten inte är samma som användaren – barnet. LÄS MER