Sökning: "Own creation"

Visar resultat 21 - 25 av 671 uppsatser innehållade orden Own creation.

  1. 21. Är TikTok samhällets nya makthavare? : En tematisk analys om påverkan och medvetenhet utifrån det sociala mediet TikTok

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Jennifer Andersson; Philip Carlsson; [2023]
    Nyckelord :TikTok; algorithms; authority; self-image; awareness; interviews; TikTok; algoritmer; makt; självbild; medvetenhet; intervjuer;

    Sammanfattning : This study aims to investigate the effect, the social media app TikTok, has on the individual and what position of power the application has in that matter. By being the fastest growing social media app, TikTok offers the user an endless flow of content, personalized for the user by algorithms. LÄS MER

  2. 22. ”Mitt liv är ju ett arbetsredskap” : En kvalitativ studie om anställda vid kommunala arbetsmarknadsinsatsers klientrelationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Emma Marcusson; Sofia Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :Municipal activation; Grassroots bureaucrat; Professionalism; Sociology of emotions; Space for action; Relationship building; Kommunal aktivering; Gräsrotsbyråkrat; Professionalism; Emotionssociologi; Handlingsutrymme; Relationsskapande;

    Sammanfattning : This essay discusses the relationship between the employees at Swedish municipalities working at labor market units and their participants. The aim is to understand how their big room for action affects how they see their role and what this does to the help they are able to give the participants. LÄS MER

  3. 23. Sports Clubs’ Role in City Branding - What do they actually do?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Olsson; Måns Hofvander; [2023]
    Nyckelord :City branding; Participative approach; Stakeholders; Brand Creation; Sports Clubs; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : In today’s city branding field, a gap exists between research and practice. A gap made more evident since the field has moved to prefer a participative approach, where stakeholders are more acknowledged as an important part of the city branding process, illustrating the little knowledge of stakeholders’ own practices. LÄS MER

  4. 24. Kan bildgenererande AI stötta konstnärer? : En kvalitativ studie om hur bildgenererande AI kan vara stöttande i konstnärers kreativa process

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Zakeria Mohamed Saleban; Jesse van Weiden; [2023]
    Nyckelord :Image-generating AI; Text-to-image; Creative process; Co-creativity; Artist; Bildgenererande AI; Text-till-bild; Kreativ process; Samskapande; Konstnär;

    Sammanfattning : Artificiell intelligens (AI) tar alltmer plats i människors vardag. Ett område där det nyligen börjat användas i är bildgenerering och konstskapande. Då AI-tekniken inom bildgenerering är ny, har lite forskning gjorts kring hur det kan påverka konstnärer. LÄS MER

  5. 25. Maskin eller människa - En undersökning av kravet på mänsklig medverkan vid AI-genererade alster

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Cornelia Netteberg-Jörgensen; [2023]
    Nyckelord :immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I samband med teknologins framsteg och intåget av artificiell intelligens (AI) möter idag upphovsrätten flertalet utmaningar. Genom korta instruktioner och några få knapptryck kan vem som helst utnyttja teknikens kreativa möjligheter för att framstå som fantastiska konstnärer. LÄS MER