Sökning: "Pär Almgren"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Pär Almgren.

  1. 1. Sponsorer, klotter eller sammarbete? : En studie om sponsringens influens på svenska elithockeyklubbars visuella identitet utifrån ett designperspektiv.

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Jesper Sjölén; Olof Almgren; Pär-Albin Persson; [2023]
    Nyckelord :Sponsorer; reklamplatser; visuell identitet; SHL; gestaltningsprinciper; hemmatröjor;

    Sammanfattning : Hockey idag är mer än bara en sport och ett tävlingssammanhang, hockey är en marknad som är ekonomiskt både beroende och drivande då klubbarna omsätter flera miljoner kronor per säsong. Detta leder till att företag är villiga att betala mycket pengar till klubbarna för att få exponering i klubbarnas arenor och på lagens matchkläder. LÄS MER

  2. 2. Filmens plats i undervisningen. : En intervjustudie om samhällskunskapslärares attityder och arbetssätt kring filmvisning i undervisningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Pär Almgren; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. Att göra skillnad : En kvalitativ textanalys av de andras framställning i två läroböcker för samhällskunskap

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Pär Almgren; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Mellanchefers motivationsarbete i en förändringsprocess

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ludvig Almgren; Pär Fredriksson; [2013-07-16]
    Nyckelord :Motivation; mellanchefer; förändring; översättning; kommunikation;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats är en kvalitativ studie med utgångspunkten motivation. Syftet är att undersöka hur mellanchefer kan motivera sina underordnade i förändringsprocesser. Studien är uppbyggd på tre teman som vi anser är viktiga vid motivationsskapande i förändringsprocesser, nämligen kommunikation, motivation och översättning. LÄS MER