Sökning: "PA ica"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden PA ica.
1. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER
2. Intranätets betydelse för organisationskultur och intern kommunikation : En fallstudie om anställdas upplevda användbarhet av intranätet som information- och kommunikationsverktyg
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap; Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Anställdas upplevda användbarhet av intranät som informations- och kommunikationsverktyg En enkätstudie i samarbete med ICA Gruppen AB om hur intranätet Worknet används och upplevs ur ett medarbetarperspektiv. En organisation ställer höga krav på den interna kommunikationen. Den ska fungera väl, inspirerande och felfritt. LÄS MER
3. Hur kan köupplevelsen förbättras med ettnytt digitalt kösystem? : En studie med kombinationen av etnografiska fältstudier och enentreprenöriell ansats på Ica Maxi Östersund
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Livsmedelsbranschen är en bransch där de tekniska lösningarna och självbetjäningssystem som stärker konsumenternas upplevelse i butiken ständigt utvecklas eftersom konsumenterna kräver det. För att vara konkurrenskraftig krävs det att en butik ligger före sina konsumenters behov och förväntningar. LÄS MER
4. "Se men inte röra" : En studie om sinnesmarknadsföring vid e-handel inom dagligvaruhandeln
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Inledning: En marknadsföringsstrategi som används i de fysiska dagligvaruhandelsbutikerna är sinnesmarknadsföring, men det finns för nuvarande kunskapsluckor vad det gäller att använda strategin vid e-handel. Syftet med studien är därav att få en djupare förståelse av hur svenska dagligvaruhandelsföretag arbetar med sinnesmarknadsföring vid e-handel och hur denna marknadsföringsstrategi påverkar kundens helhetsupplevelse. LÄS MER
5. Kan en applikation förändra våra val av livsmedel för en grönare planet? : En studie om ICA:s “Mitt Klimatmåls” beteendepåverkan genom persuasive design & technology
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Data- och systemvetenskapSammanfattning : Food production in Sweden accounts for almost one third of all greenhouse gas emissions created by humans. Sustainability has therefore become a hot topic and several companies and organizations are developing different types of applications to get people to change their behavior in a direction towards a better environment. LÄS MER