Sökning: "PCG"
Visar resultat 16 - 20 av 61 uppsatser innehållade ordet PCG.
16. Spelutveckling med ML : Skapandet av en space shooter med Unity ML Agents toolkit och speldesign koncept
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : A.I is growing rapidly within lots of industries and the gaming industry is no exception, ranging from reusable A.I brains and behaviours to procedural generated content (PCG) and more. Most often the A. LÄS MER
17. Mixed-initiative Puzzle Design Tool for Everyone Must Die
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : The application of PCG to generate puzzles offers great value since their replayability is severely limited, requiring any game that employs them to produce many different puzzles. In this paper we propose a modified version of the progressive content generation approach to function as a mixed-initiative system, to create puzzles for the novel partially physics-based game \textit{Everyone Must Die}. LÄS MER
18. PGG - Processuell Grottgenerering : En jämförelse mellan Cellulär Automat, Random Walk och Perlin Noise
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : I detta arbete undersöktes processuell generering med tre algoritmer i syfte att skapa grottliknande banor och utvärdera kriterier baserat på eftertraktande egenskaper gällande tid, storlek, variation och pålitlighet. Algoritmerna är cellulär automat, random walk och Perlin noise. LÄS MER
19. Att införa Nationell palliativ vårdplan, ett förbättringsarbete för att åstadkomma ökad livskvalitet för personer i livets slutskede på ett kommunalt korttidsboende : En kvalitativ intervjustudie om hur cheferna agerade och upplevde införandet av NVP
Master-uppsats, Jönköping University/The Jönköping Academy for Improvement of Health and WelfareSammanfattning : Sammanfattning Internationell forskning visar behov av att studera och utvärdera evidensbaserade palliativa vårdplaner för patienter i livets slutskede. I Sverige behövs en ökad kunskap om vården och hur man kan ta reda på varje persons individuella behov och önskemål. LÄS MER
20. The Usage of PCG Techniques Within Different Game Genres
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)Sammanfattning : Procedural Content Generation (PCG) has become more common in usage in game development nowadays, with the motivation of finding new ways to make games replayable, new ways for games to be played or for generating content during development. This paper explores the question how often Procedural Generation is used in practice and furthermore how often it is used by different game genres and how they use PCG in their particular games. LÄS MER