Sökning: "PED"
Visar resultat 1 - 5 av 449 uppsatser innehållade ordet PED.
1. Fine-tuning a BERT-based NER Model for Positive Energy Districts
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : This research presents an innovative approach to extracting information from Positive Energy Districts (PEDs), urban areas generating surplus energy. PEDs are integral to the European Commission's SET Plan, tackling housing challenges arising from population growth. LÄS MER
2. On the Energy Dependence of Parameters in PYTHIA8 Heavy-ion Collision Simulations
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Teoretisk partikelfysik - Geonomgår omorganisationSammanfattning : Particle collisions are an essential component to the research methodology of particle physics. These investigations are not only conducted in experimental laboratories but also through programs such as PYTHIA that simulate a collision or ``event" and then compare its results to known experimental data. LÄS MER
3. Towards a Positive Energy District : Analyzing Key Performance Indicators in Urban Planning for a Sustainable District: A Case Study
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : Urban neighborhoods that work toward carbon-free, climate-neutral goals, attain apositive energy balance, and aspire for excess renewable energy production aredefined as Positive Energy Districts (PEDs). PEDs are designed to contribute tosustainable urban growth, and it is also true that sustainable urban growth can leadto the creation of PEDs. LÄS MER
4. Traffic safety analysis by surrogate measures:an extreme value approach
Master-uppsats, Lunds universitet/Matematisk statistikSammanfattning : Road safety analyses are required for the prevention of road accident fatalities. In Europe, the ambition is "Vision Zero". Data that was used is collected by the research group Transport and Roads which is part of Department of Technology and Society at LTH, Lund University. LÄS MER
5. PÅ ANDRA SIDAN STAKETET : Rumsligheter och samexistens i miljöer utanför förskolans avgränsningar
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL); Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik (PED)Sammanfattning : Denna studie handlar om att studera hur barns förståelse av skogen kan förändras, hur skogen kan bli olika rumsligheter, rörelser och kroppar. Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur skogen kan bli olika slags rumsligheter när barnen tar plats och erbjuds inflytande vid utflykt och vistelse i skogen. LÄS MER