Sökning: "PErS"
Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade ordet PErS.
1. Geografiläroböckers presentation av hållbar utveckling : En läromedelsanalys av fyra olika geografiläroböcker för årskurs 4-6
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : .... LÄS MER
2. Understanding the creative process of craftsmen for enabling inner development of sustainable leaders : An exploratory study about the potential of experiential learning
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Leaders’ individual transformative capabilities, qualities and skills are critical to the sustainable transformation in organisations. This exploratory research aims to explore the inspiration from the creative process of craftsmen to enable inner development of sustainable leaders for promoting sustainable transformation. LÄS MER
3. Dancing and learning about astrophysics : A case study on user behavior of students in Sweden using TikTok and the app's impact on their lives
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The social media app TikTok, owned by the Chinese Company ByteDance, has become a worldwide success with over one billion monthly active users due to an algorithm that enables users to consume individually tailored content. However, it was also part of pol itical confrontations between countries like the USA and China due to allegedly security risks. LÄS MER
4. Visuell litteracitet i bildundervisningen : Bildlärares undervisningspraktiker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Uppsatsens syfte är att synliggöra vad begreppet visuell litteracitet innefattar, samt vilka undervisningspraktiker bildlärare använder för att öka elevernas förmågor och kunskaper inom detta område. Utifrån frågeställningarna görs halvstrukturerade intervjuer med fem bildlärare. LÄS MER
5. Vad händer utomhus i förskolan? : En studie om förskollärares uppfattningar om förskolans utemiljö och hur den används i utbildningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildningSammanfattning : Utevistelsen är ett naturligt inslag och en del av den dagliga rutinen i förskolan. Hur förskolornas gårdar ser ut och vad de används till skiljer sig dock mellan olika förskolor. Den centrala frågan för vår studie handlar om förskollärares personliga erfarenheter om hur utemiljön används i förskolans utbildning. LÄS MER