Sökning: "PIM- Utbildning"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden PIM- Utbildning.

  1. 1. A SET-UP FOR OPERATING CONTINUOUS IMPROVEMENT IN ORGANIZATION PRIORITIZING FLOW EFFICIENCY : A Qualitative Case Study of PIM RBS Kista Ericsson

    Master-uppsats, KTH/Industriell Management

    Författare :Anton Welin; Marcus Mildenberger; [2014]
    Nyckelord :Continuous Improvement; Flow Efficiency; Critical Factors; Ständiga Förbättringar; Flödeseffektivitet; Kritiska Faktorer;

    Sammanfattning : Objective– The objective of this thesis is to provide a set-up for operating continuous improvement (CI) in organizations prioritizing flow efficiency. Design/Methodology/ Approach – The set-up was created by an elaboration on by literature identified critical factors for successful CI. LÄS MER

  2. 2. Mitt pedagogiska minne : IKT och lärande med PIM3

    Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Ritva Koivisto-Borén; [2013]
    Nyckelord :IKT och lärande;

    Sammanfattning : Sammanfattning I egenskap av Pim examinator harjag i min uppsats studerat hur pedagogerna omsätter sina Pim kunskaper i praktiken.  Jag har utgått från tanken, att pedagogerna har fått gedigna kunskaper i att använda IT tekniken i kommunikation och arbetssätt under sin utbildning i Skolverkets Praktiskt IT- och mediekompetens. LÄS MER

  3. 3. Satsningen på PIM (Praktisk IT- och mediekompetens) i förskolan - ett led i ettpedagogiskt ledarskap

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Carolina Estrella; Amina Dhahir; [2013]
    Nyckelord :PIM- Utbildning; pedagogiskt ledarskap; ledarskap; IKT; förskolan;

    Sammanfattning : Abstract   Titel:                                              Satsningen på PIM (Praktisk IT- och mediekompetens) i förskolan - ett led i ett pedagogiskt ledarskap   Huvudsyfte:                                              Syftet med denna studie är att undersöka förskolechefers synsätt och upplevelser av PIM (Praktiskt IT- och mediekompetens), som är en satsning från regeringen, och om PIM uppdraget har påverkat deras ledarskap och arbetssätt som förskolechef. Metod:                                                      Kvalitativa intervjuer och observationer  l Studien bygger på fyra stycken intervjuer med förskolechefer, samt observationer. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkas lärare genom kompetensutveckling inom IKT? En studie huvudfokus på PIM

    C-uppsats,

    Författare :Linda Halvarsson Kärnström; Kristina Vendelstrand; [2011]
    Nyckelord :IKT; Kompetensutveckling; PIM; digital kompetens;

    Sammanfattning : Våra frågor som vi fokuserar kring är följande:Har PIM påverkat lärarnas användande av digitala verktyg i undervisningen?Vilken attityd har läraren till PIM?Förändras attityder till digitala verktyg efter genomgången PIM utbildning?Anser läraren att lärarrollen blir förändrad av digitala verktyg i undervisningen?Studiens är genomförd i en mellanstor stad strax utan för Göteborg. Respondenterna är alla utbildade lärare inomår F-6. LÄS MER

  5. 5. Som galna vildhästar eller sniglar med bromsarna på – Skolchefers syn på den kritiska mediekompetens möjligheter och hinder i grundskolans värld

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Susanna Boonyai; [2010-02-25]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Som galna vildhästar eller sniglar med bromsarna på – Skolchefers syn på den kritiska mediekompetens möjligheter och hinder i grundskolans värld Författare: Susanna Boonyai Handledare: Annika Bergström Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG) Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2009 Syfte: Det övergripande syftet med studien är att utreda möjligheter och hinder för kritisk mediekompetens i grundskolans värld. Metod: Studiens val av metod är den kvalitativa forskarmetoden i form av intervjuer med skolchefer, inom ansvarsområdet förskola och grundskola. LÄS MER