Sökning: "PIM- Utbildning"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden PIM- Utbildning.
1. A SET-UP FOR OPERATING CONTINUOUS IMPROVEMENT IN ORGANIZATION PRIORITIZING FLOW EFFICIENCY : A Qualitative Case Study of PIM RBS Kista Ericsson
Master-uppsats, KTH/Industriell ManagementSammanfattning : Objective– The objective of this thesis is to provide a set-up for operating continuous improvement (CI) in organizations prioritizing flow efficiency. Design/Methodology/ Approach – The set-up was created by an elaboration on by literature identified critical factors for successful CI. LÄS MER
2. Mitt pedagogiska minne : IKT och lärande med PIM3
Kandidat-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Sammanfattning I egenskap av Pim examinator harjag i min uppsats studerat hur pedagogerna omsätter sina Pim kunskaper i praktiken. Jag har utgått från tanken, att pedagogerna har fått gedigna kunskaper i att använda IT tekniken i kommunikation och arbetssätt under sin utbildning i Skolverkets Praktiskt IT- och mediekompetens. LÄS MER
3. Satsningen på PIM (Praktisk IT- och mediekompetens) i förskolan - ett led i ettpedagogiskt ledarskap
Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Abstract Titel: Satsningen på PIM (Praktisk IT- och mediekompetens) i förskolan - ett led i ett pedagogiskt ledarskap Huvudsyfte: Syftet med denna studie är att undersöka förskolechefers synsätt och upplevelser av PIM (Praktiskt IT- och mediekompetens), som är en satsning från regeringen, och om PIM uppdraget har påverkat deras ledarskap och arbetssätt som förskolechef. Metod: Kvalitativa intervjuer och observationer l Studien bygger på fyra stycken intervjuer med förskolechefer, samt observationer. LÄS MER
4. Hur påverkas lärare genom kompetensutveckling inom IKT? En studie huvudfokus på PIM
C-uppsats,Sammanfattning : Våra frågor som vi fokuserar kring är följande:Har PIM påverkat lärarnas användande av digitala verktyg i undervisningen?Vilken attityd har läraren till PIM?Förändras attityder till digitala verktyg efter genomgången PIM utbildning?Anser läraren att lärarrollen blir förändrad av digitala verktyg i undervisningen?Studiens är genomförd i en mellanstor stad strax utan för Göteborg. Respondenterna är alla utbildade lärare inomår F-6. LÄS MER
5. Som galna vildhästar eller sniglar med bromsarna på – Skolchefers syn på den kritiska mediekompetens möjligheter och hinder i grundskolans värld
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Som galna vildhästar eller sniglar med bromsarna på – Skolchefers syn på den kritiska mediekompetens möjligheter och hinder i grundskolans värld Författare: Susanna Boonyai Handledare: Annika Bergström Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG) Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2009 Syfte: Det övergripande syftet med studien är att utreda möjligheter och hinder för kritisk mediekompetens i grundskolans värld. Metod: Studiens val av metod är den kvalitativa forskarmetoden i form av intervjuer med skolchefer, inom ansvarsområdet förskola och grundskola. LÄS MER