Sökning: "PLS-SEM"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade ordet PLS-SEM.
1. Att köra eller att inte köra : ett steg mot en acceptansmodell för självkörande fordon
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Självkörande fordon har tillskrivits fördelar såsom reducering av trafikolyckor samt bränsleutsläpp. Samtidigt återfinns en påtaglig upplevd osäkerhet för tekniken hos potentiella användare. Syftet med denna studie var att vidareutveckla och testa en acceptansmodell för självkörande fordon. LÄS MER
2. Sociala faktorers påverkan på köpintention : En kvantitativ undersökning på hedoniskt värde inom spelet League of Legends
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Flera olika typer av virtuella produkter växer i popularitet och värde i människors ögon. Inomden digitala spelvärlden spenderas en hög andel pengar på virtuella produkter som inte har ettfunktionellt syfte. LÄS MER
3. Gamification Use Intention : Examining the technology acceptance factors that define gamification use intention
Master-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : During the past years, gamification has become an influential trend in technology and the promises are widespread. The definition of gamification is known as the implementation of game elements (leaderboards, badges, points) within a non-game context. LÄS MER
4. The influence of values, beliefs, norms on thepro-environmental behavior of Generation Z : The case of the aviation industry
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to deepen the knowledge of the field of sustainability,more specifically, the current understanding of how values, beliefs, and norms influencepro-environmental behavior towards the aviation industry, within Generation Z. Background: Sustainability is now a topic of focus from governments and companies. LÄS MER
5. Psychological Antecedents of Academic´s Intentions to Participate in Last Chance Tourism: Applying value-belief-norm and cognitive dissonance model
Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Last chance tourism (LCT) is defined as an endangered place due to climate change which creates motivations for tourists to travel to these places before they vanish. These trips also involve interaction with and observation of rare species that is about to disappear due to climate change. LÄS MER
