Sökning: "PR campaign"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden PR campaign.
1. Dålig PR är bra PR. En kvalitativ intervjustudie om trovärdighet och förtroende för Public Relations
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Executive summary PR, short for public relations, has become a word associated with manipulation, propaganda and often characterized by low trust and low credibility according to research. Associating PR with lies or tricks is perceived to be a pattern, simultaneously PR practitioners are portrayed in popular culture as glamorous and social individuals. LÄS MER
2. För fri opinionsbildning och rättvisa val : En experimentell studie om effekten av transparensmeddelanden vid politisk reklam
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Influencers has developed to be our times opinion leaders and social media has become an arena for political information and discussion. In the most recent years they’ve also become an important part of our current political parties' marketing strategies. This has opened up both great opportunities as well as challenges. LÄS MER
3. To Stand Out in the Crowd. How public relation activities effect a crowdfunding campaign for a tech-startup
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : This thesis handles the phenomena of crowdfunding and how public relations effect a campaign. A real-life experiment was conducted on the crowdfunding platform Kickstarter. The experiment including two groups, the first one was given the treatment ” external PR” while the other had to rely on internal community awareness. LÄS MER
4. Är alla medel tillåtna för att väcka uppmärksamhet? En kvalitativ studie av de etiska gränserna kring PR-bluffar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Under 2013 skapades kampanjerna Marabou Black, Miss Skinny och DILL, som alla kom att benämnas PR-bluffar. Kampanjernas målsättning var att väcka uppmärksamhet genom vilseledande information. Huruvida dessa PR-bluffar kan anses vara etiskt godtagbara är något praktiker, PR-praktiker och reklammakare, varit oense om. LÄS MER
5. När målet helgar mediet : En kvalitativ fallstudie av dold viral PR
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Surveys show that consumers tend to avoid traditional marketing channels, leading the practitioners to use earned media channels through public relations (PR). This has also led to the use of covert PR. LÄS MER