Sökning: "PR-Modeller"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet PR-Modeller.

  1. 1. Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jakob Säw; Kristin Claréus Wästlund; Klara Schåltz Bodinson; [2015-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; Politisk kommunikation; Public relations; Relation; Relationsarbete; Interaktion;

    Sammanfattning : Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook. Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson. Handledare: Nicklas Håkansson. Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  2. 2. Blogger Communications - Att skapa produktpublicitet via bloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Vincent Myers; Robin Falkowski Marciniak; Björn Persson; Marcus Ottosson; [2011]
    Nyckelord :Blogg; Public Relations; Kommunikationsprocessen; Media Relationer; Fyra modeller av PR; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Blogger Communications, Att skapa Produktpublicitet via Bloggar Seminariedatum: 2011-05-31 Ämne/kurs: FEKK01, Examensarbete kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Robin Falkowski, Vincent Myers, Marcus Ottosson, Björn Persson Handledare: Professor Magnus Lagnevik Fem nyckelord: Blogg, Public Relations, Kommunikationsprocessen, Media Relationer, Fyra modeller av PR Syfte: Att öka förståelsen för hur företag kommunicerar med bloggare i syfte att skapa produktpublicitet , samt bloggarens benägenhet att samarbeta. Metod: Uppsatsen utgår från en induktiv ansats med kvalitativ undersökningsdesign. LÄS MER

  3. 3. Skulle du köpa aktier i Alex Schulman AB? : En studie av sociala medier som verktyg för att bygga ett framgångsrikt personligt varumärke.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Erika Gustafsson; Caroline Jensen; [2010]
    Nyckelord :personligt varumärke; sociala medier; image; identitet; profil; blogg;

    Sammanfattning : Vi har skrivit vår uppsats om personliga varumärken kombinerat med sociala medier, med syfte att ta reda på om man genom sociala medier kan bygga upp och förändra sitt personliga varumärke samt hur stor roll ett personligt varumärke spelar i mediebranschen. För att kunna undersöka detta har vi utgått ifrån ett konkret exempel i form av Alex Schulmans två bloggar ”Att vara Alex Schulman” och ”Att vara Charlie Schulmans pappa”. LÄS MER

  4. 4. Etik, öppenhet och relationer : Svenska PR-konsulters syn på sitt arbete

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Ulrica Gellerstedt; Maria Kumm; [2010]
    Nyckelord :PR-consultant; Ethics; Openness; PR-konsult; Etik; Öppenhet;

    Sammanfattning : This essay concerns PR-consultants and their view on their work. The purpose was to find out which type of communication they use in contact with the target. By target, we mean the group of people the employer wants to reach with help of the PR-consultant. LÄS MER