Sökning: "PR-agency"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade ordet PR-agency.

  1. 1. Den missförstådda kommunikatören : En kvalitativ intervjustudie om hur kommunikatörerna ser på bilden som ges av yrket samt hur kommunikatörer använder diskursiva verktyg för att skapa sin yrkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Victoria Bertilsson; Emelie Halltoft; [2020]
    Nyckelord :Communicators; Professional identity; Social identity; News media; PR practitioner; Kommunikatörer; Yrkesidentitet; Social identitet; Nyhetsmedier; PR;

    Sammanfattning : The overall aim of this thesis was to examine the development of PR practitioner professional identity. The purpose was to examine how PR practitioner reason/talks about the image of the profession and how communicators use discursive tools to create their professional identity. LÄS MER

  2. 2. A lifebuoy that supports in deep water : A qualitative case study investigating how an external actor can support an organisation in crisis

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Nadia Bazydlo; Sofia Wallin; [2017]
    Nyckelord :Crisis management; Crisis communication; Crisis Consultancy; PR-agency; Reputation; Social Media; External support; Social-Mediated Crisis Communication Model SMCC ; Situational Crisis Communication Theory SCCT ;

    Sammanfattning : Problem  Crisis management has never been as important as it is today. Considering that criticism is being spread in a fast pace through social media, the reputation of an organisation can quickly be damaged. Several organisations however lack internal knowledge about crisis management. LÄS MER

  3. 3. Projekt- och produktionsledning för ett effektiviserat arbetssätt på en PR-byrå

    M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Sofia Berglund; [2016]
    Nyckelord :projektledning; produktionsledning; PR; public relations; media; medieproducent; Umeå;

    Sammanfattning : I dagens samhälle kommer nästan alla i kontakt med någon form av projekt. Samtidigt är tanken kring vad en projektledare är och gör ofta missförstådd (Tonnquist, 2010). Ett intresse för projektledning och Public Relations låg till grund för detta examensarbete. LÄS MER

  4. 4. Is it worth it? : PR events and their contribution to brand equity in the fashion industry

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sara Furberg; [2016]
    Nyckelord :PR; PR events; brand equity; brands; consumers; fashion industry;

    Sammanfattning : All fashion brands work with PR in some way, its importance is evident. At the same time it is expensive and difficult to say what it provides, consequently one may wonder whether if it is all worth it. Existing literature leaves a gap of missing research in PR and especially in PR events. LÄS MER

  5. 5. Triangeldrama : En deskriptiv fallstudie om arbetsprocessen och relationen mellan ett företag och dess PR- och reklambyrå

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Nadia Bazydlo; Anne-Sofie Hedén; [2014]
    Nyckelord :Public Relations PR ; advertising; agency; pitch; brief; marketing; communication; work process; customer relationship; creativity; PR; reklam; byrå; pitch; brief; marknadsföring; kommunikation; arbetsprocess; kundrelation; kreativitet;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle utsätts konsumenter ständigt för en mängd olika typer av reklam. För att fånga upp deras intresse och uppmärksamhet är det viktigt att kunna differentiera och utmärka sig på marknaden genom att välja rätt kommunikationsmedel. LÄS MER