Sökning: "PR-kampanjer"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet PR-kampanjer.

  1. 1. För fri opinionsbildning och rättvisa val : En experimentell studie om effekten av transparensmeddelanden vid politisk reklam

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Caroline Dahlén; Tilda Oltegen; [2022]
    Nyckelord :credibility; transparency; critical thinking; influencers; political advertising; experiment; trovärdighet; transparens; kritiskt tänkande; influencers; politisk reklam; experiment;

    Sammanfattning : Influencers has developed to be our times opinion leaders and social media has become an arena for political information and discussion. In the most recent years they’ve also become an important part of our current political parties' marketing strategies. This has opened up both great opportunities as well as challenges. LÄS MER

  2. 2. PR, PÅVERKAN & PROMILLE : En kvalitativ och kritisk diskursiv jämförelseanalys av hur kommersiella och ideella organisationer konstruerar PR-kampanjer på sociala medier.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Anette Edlund; Ellinor Blomqvist; [2019]
    Nyckelord :Public Relations; Commercial Corporate organizations; Non-governmental organizations; Strategies; Campaigns; Persuasion.;

    Sammanfattning : The purpose of this essay was to examine the Public Relation strategies in four PR-campaigns. The objects of the study were two commercial organisations, Carlsberg and Smirnoff, and two non-governmental organisations, Addict Aide and IQ, with alcohol as the pervading subject. LÄS MER

  3. 3. Blackout? En studie om hur PR-kampanjen "Black" konstruerades för att passa in i medielogiken

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sara Dahlman; Mona Olsson; [2013]
    Nyckelord :marknadsföringsstrategi; dagordningsteorin; nyhetsvärdering; PR-kampanjer; journalistik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka och diskutera vem som har makten över vad som publiceras i medierna, och hur andra aktörer kan påverka medieagendan. Genom att studera strategin bakom en PR-kampanj vill vi bredda kunskapen och öka förståelsen för denna makt i allmänhet och nyhetsvärdering i synnerhet. LÄS MER

  4. 4. PR 2.0 -En kvalitativ studie av vilken typ av känslor som väcks hos konsumenterna vid digitala PR-kampanjer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Hallberg; Emelie Lundberg; [2012-06-19]
    Nyckelord :Public Relations; Emotional Marketing; Feelings; Attitudes; Emotion; Internet; Social Media; Advertising attitudes;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. När journalister lanserar en produkt. : Hur PR-kampanjer påverkar nyhetstexter

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Marita Grufvik; [2010]
    Nyckelord :PR; journalism; brands; Xperia x10; Iphone 4; PR; journalistik; textreklam; varumärken; dagspress; Xperia x10; Iphone 4;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen jämför PR-genomslaget av två lanseringskampanjer i tolv dagstidningar. Lanseringskampanjerna gäller de två mobiltelefonerna, Xperia x10 och Iphone 4. PR-genomslaget undersöks dels genom exponering av varumärken, dels genom antal publicerade artiklar. LÄS MER