Sökning: "PR"

Visar resultat 1 - 5 av 526 uppsatser innehållade ordet PR.

  1. 1. LET’S BE FRIENDS - En fallstudie av Estrids kommunikation på Instagram och unga kvinnors uppfattning av den.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Moa Bergman Asp; Anna Mases; [2021-03-04]
    Nyckelord :Autenticitet; Entification; Instagram; Kommunikation; Marknadsföring; Personlig marknadskommunikation; PR-strategi; Relationsskapande Sociala medier; Tolkning; Företag; Vänskap;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Estrids personliga och relationsskapandekommunikation på Instagram uppfattas av unga kvinnor.Teori: Studien använder sig av ett teoretiskt ramverk som består av teorier om tolkning,relatering, värderingar och social identifikation. LÄS MER

  2. 2. BLOOD-REDWASHING - En kritisk innehållsanalys av kvinnokroppens representation för kommersiellt syfte och PR i en kampanj av Libresse

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Klara Drotz; [2021-03-04]
    Nyckelord :Feminism; postfeminism; kvinnokroppens framställning roll i medier; PR-kritik; Corporate Social Responsibility CSR ; kommersialiserad hållbarhet;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka och kartlägga hurkvinnokroppen och dess funktioner framställs i PR- ochreklamsammanhang för företag som säljer hygienprodukter för kvinnor,specifikt Libresse.Teori: Feminism vs. LÄS MER

  3. 3. Dubbla signaler om havret de maler : En studie baserat på Oaltys PR och karismatisk legitmitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Siri Urban; Emma Sjöberg; [2021]
    Nyckelord :Oatly; karismatisk legitimitet; PR; myt; hyckleri;

    Sammanfattning : Oatly is a Swedish food company and one of the leading manufacturer of plant based dairy alternatives based on oats. They encourage people to consume their products because they are more environmentally friendly than cows-milk. LÄS MER

  4. 4. CSR is more than PR - Consumer perception of digital sustainability communication from fast fashion brands

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Julia Hafström; Antonella Shahin; [2020-06-23]
    Nyckelord :Corporate social responsibility; brand credibility; digital communication; sustainability; fast fashion brands;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  5. 5. Artificiell Intelligens - realitet, ambition eller endast PR. En kvalitativ studie om Artificiell Intelligens och hur styrelsemedlemmar upplever att AI kan användas i styrelser och ledningsgrupper

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elsa Källström; Becky Lidgren; [2020-02-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Idag sker den digitala utvecklingen snabbare än vad den någonsin tidigare gjort (Schwab, 2016).Vi har redan kommit långt, men mycket mer kommer att hända och det på relativt kort sikt. LÄS MER