Sökning: "PROFILERING OCH IMAGE"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden PROFILERING OCH IMAGE.

  1. 1. En grafisk profilering för Falu Ju-jutsuklubb

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologi

    Författare :Linnea Isebrink; [2018]
    Nyckelord :Graphic design; graphic identity; graphic profile; ju-jutsu; Grafisk design; grafisk identitet; grafisk profil; ju-jutsu;

    Sammanfattning : Arbetet har genomförts i samarbete med Falu Ju-jutsuklubb som var i behov av en ny grafisk profil och en hemsida. Syftet med undersökningen var att ta reda på hur den grafiska profilen och hemsidan bör utformas för att göra nuvarande medlemmar stolta över sin klubb samt locka nya medlemmar. LÄS MER

  2. 2. Men inte till vilket pris som helst! : En kritisk retorikanalys av Hennes & Mauritz externa miljökommunikation

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Sarah Sjöö; [2018]
    Nyckelord :External Environmental Communication; Profiling; Visual Communication; Rhetoric; Critical Rhetorical Analysis; Extern Miljökommunikation; Profilering; Visuell Kommunikation; Retorik; Kritisk Retorikanalys;

    Sammanfattning : Hållbarhet och miljökommunikation har allt mer kommit att bli en viktig del av marknadsföring, profilering och varumärkesbygge hos företag. Det blir en paradox då företag ska kommunicera hållbarhet och samtidigt vara lönsamma i dagens konsumtionssamhälle. LÄS MER

  3. 3. "Det finns inget mellan dom och oss" : Om kriskommunikationen under Nordeas presskonferens efter Panamaskandalen

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Theresia Tillnert; [2017]
    Nyckelord :Kriskommunikation; Retorisk analys; Image repair theory; Banketik;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur en stor bank väljer att hantera en förtroendekris under en presskonferens. Genom att analysera Nordeas presskonferens som hölls i Stockholm den 7:e april 2016 i samband med den så kallade Panamaskandalen, ämnar studien utreda vilka retoriska strategier Nordea använder sig av samt hur bankens karaktär framställs under presskonferensen. LÄS MER

  4. 4. Debasers om-profilering : -Från o-polerad källarrock till att servera småplock och spela etablerad hiphop 

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Kerstin Falk; Elin Simmesgård; [2015]
    Nyckelord :om-profilering; profilering; servicevarumärken; extern kommunikation; Debaser;

    Sammanfattning : Motivation: Debaser started of as a rock club with live acts located in a shabby basement in the center of Stockholm in 2002. Thirteen years later the organization has grown into including restaurants, conference locations and rentals. Despite the drastic changes it still manages to keep its original image of a unpolished rebel. LÄS MER

  5. 5. Göteborg - småstadskänsla & storstadsutbud - En kvalitativ undersökning om unga vuxnas uppfattning om Göteborg som stad.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofie Nyckelgård; Nina Raun Stenberg; [2014-08-26]
    Nyckelord :Göteborg; Göteborg Co; unga vuxna; profil; image; varumärke; positionering; profilering; VAD- och VARFÖR-information;

    Sammanfattning : Titel Göteborg - småstadskänsla & storstadsutbud - En kvalitativ undersökning om unga vuxnas uppfattning om Göteborg som stad. Författare Sofie Nyckelgård & Nina Raun Stenberg Kurs Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER