Sökning: "PROMOTION STRATEGY"

Visar resultat 1 - 5 av 178 uppsatser innehållade orden PROMOTION STRATEGY.

  1. 1. Patienters erfarenheter av sekundärprevention efter en hjärtinfarkt : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)

    Författare :Dana Rafati; Ban Al-Anbari; [2024]
    Nyckelord :experiences; nursing care; myocardial infarction; patients; secondary prevention; erfarenheter; hjärtinfarkt; omvårdnad; patienter; sekundärprevention;

    Sammanfattning : Bakgrund: Hjärtinfarkt är ett sjukdomstillstånd som uppstår vid akut skada i hjärtmuskeln. Orsakerna är kopplade till riskfaktorer som hypertoni, diabetes, ålder, rökning och ogynnsam livsstil. Rehabiliteringsprogram bör omfatta fysisk träning och fokusera på psykosociala samt livsstilsrelaterade faktorer. LÄS MER

  2. 2. Malnutrition i Kapstaden : en kvalitativ studie om erfarenheter av att arbeta med malnutrition och dess bakomliggande orsaker

    Kandidat-uppsats, Sophiahemmet Högskola

    Författare :Fanny Arebark; Ellen Sandahl; [2024]
    Nyckelord :Cape Town; Malnutrition; Non-governmental organizations; Prevention; Strategies; Icke-statliga organisationer; Kapstaden; Malnutrition; Prevention; Strategier;

    Sammanfattning : Bakgrund Malnutrition är ett omfattande problem i Sydafrika och är orsaken bakom nästan hälften av dödsfall hos barn under 5 år i Sydafrika. Undernäring ger både kortsiktiga och långsiktiga konsekvenser på individ- och samhällsnivå. LÄS MER

  3. 3. A comparative study: How are European fast-fashion and high-end fashion brands adapting their marketing strategy for the Japanese market?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Hansson; Tobias Stenström; [2023-06-28]
    Nyckelord :: luxury fashion; budget fashion; Japanese fashion; marketing mix; Japanese culture; consumer behavior;

    Sammanfattning : The study investigated how European fashion brands adapt their marketing strategies to the Japanese market. The culture in Japan differs from Europe, in which advertisements, commercials and other promotional tools risk getting misinterpreted or perceived as offensive. LÄS MER

  4. 4. Exploring the Implementation of the Circular Economy in the Netherlands

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Timothy Christopher Henk van Kassel; Kudzaishe Manakiro Joseph Rukobo; [2023]
    Nyckelord :Circular Economy; The Netherlands; Strategy Adoption; Strategy Promotion; External Factors;

    Sammanfattning : The aim of this research is to explore the state of circular economy adoption and promotion in the Netherlands from the viewpoint of professionals in the field. This research is particularly relevant because the concept of a circular economy is booming all throughout the world, and the Netherlands represents one of the front runners in the application of related strategies. LÄS MER

  5. 5. Unveiling the Influence of Organizational Culture on Innovation in Family Businesses : Lessons from Sweden and Italy

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Liedholm; Alice Röström; [2023]
    Nyckelord :Family Business; Organizational Culture; Innovation;

    Sammanfattning : Family businesses are a significant part of the global economy, contributing to employment and GDP growth. However, they face challenges in a dynamic and competitive landscape, requiring a shift in traditional approaches and a focus on innovation. LÄS MER