Sökning: "Pamela Man"
Visar resultat 11 - 15 av 23 uppsatser innehållade orden Pamela Man.
11. DFT investigations of the donor-acceptor couple CuPc/C60
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/MaterialteoriSammanfattning : The donor-acceptor couple CuPc/C60 has been the subject of recent studies in organic solar cells due to its combined abilities in light absorption (CuPc) and charge transport (C60). By better understanding the electronic and geometric nature of the system it is possible to shed light on how the molecules act under different conditions. LÄS MER
12. Välkommen till oss! En fenomenografisk studie om pedagogers uppfattningar om inskolning på förskola
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva och analysera förskollärares uppfattningar om inskolning i förskolan, attsynliggöra pedagogers förhållningssätt och tankar kring inskolning. Jag vill generera kunskap om hur pedagogerresonerar kring den typ av inskolningsmetod de har. LÄS MER
13. "the face of humanity can no longer be the face of one particular man" : Bidrag från en feministisk religionsfilosofi till det filosofiska samtalet om religiös mångfald
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen syfte är att undersöka mötet mellan feministisk religionsfilosofi och frågan om religiös mångfald. Utgångspunkten för uppsatsen är religionsfilosofiska texter av Pamela Sue Anderson och Grace Jantzen och dessa texter får här representera och ligga till grund för en feministisk religionsfilosofi. LÄS MER
14. Terrorism, Religion and Race : A Comparison Between John Updike's Terrorist and Bernard MacLaverty's Cal
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : ”Terrorism” is a term widely used today. It and its effects are portrayed and discussed innewspapers, in movies, on TV. Seeing as it seems to be present in most media, it appears quite inevitable that terrorism has also found its way into literature. LÄS MER
15. Hur är en kompetent lärare? : En kvalitativ undersökning av gymnasieelevers syn på vad som kännetecknar en kompetent lärare.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med studien är att utifrån elevperspektiv bidra med kunskap om hur eleverna förstår lärares kompetens. Studien inleds med en redogörelse av de begrepp och teorier som ur olika synvinklar förklarar vad kompetens är mer generellt, medan en annan del behandlar och ger en beskrivning av lärares olika kompetenser. LÄS MER