Sökning: "Parasocial Relationships"

Visar resultat 6 - 10 av 41 uppsatser innehållade orden Parasocial Relationships.

  1. 6. Influencer marketing inspirerar modeintresserade följare : En studie om hur följare på Instagram uppmuntras att handla modeprodukter av influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och it

    Författare :Emilia Edlund; Johanna Storsjö; [2023]
    Nyckelord :social media; parasocial relationship; discount codes; fashion; influencer marketing; sociala medier; parasociala relationer; rabattkoder; mode; influencer marketing;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om hur följare på olika sätt uppmuntras av influencers att köpa modeprodukter på Instagram, utifrån ett informatikperspektiv i den digitala kontexten. Syftet är att öka förståelsen för hur en följare på olika sätt uppmuntras att köpa modeprodukter som marknadsförs av en influencer på Instagram, vilket även kan ge förståelse för hur modeföretag strategiskt kan arbeta med influencer marketing. LÄS MER

  2. 7. "Tänk så mycket hopp du kan ge till människor som känner som du" : En netnografisk text- och bildanalys om kvinnliga gemenskaper på Instagram och YouTube

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Moa Högstedt; [2023]
    Nyckelord :Virtual Communities; Parasocial Relationships; Influencers; Doing Gender; Instagram; YouTube; Virtuella Gemenskaper; Parasociala Relationer; Influencers; Att göra kön; Instagram; YouTube;

    Sammanfattning : This study explores the functions and effects of virtual communities on Instagram and YouTube and discusses the communication process between Swedish female social media influencers and their followers. With a qualitative research design, where I analysed both the textual and visual posts on Instagram and YouTube, I found that the virtual communities can function as a place where people find like-minded people and where they can affirm their own self imagine and experiences, specifically in relation to questions regarding LGBTQIA+ and body positivity. LÄS MER

  3. 8. Spegel spegel på väggen där : En kvalitativ undersökning kring unga vuxnas attityder till sponsrade skönhetsingrepp via influencers.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :John Johansson; Oscar Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Influencer; Cosmetic surgery; Marketing; Parasocial relation; Gender norms; Audience effect; Influencer; Skönhetsingrepp; Marknadsföring; Parasocial relation; Könsnormer; Publikeffekt;

    Sammanfattning : This report explores the influence of influencer posts featuring paid collaborations for cosmetic surgeries on social media followers. Building upon the investigative SVT documentary "Priset vi betalar" by journalist Frida Söderlund, the documentary delves into the world of influencers and the dynamics behind their accounts. LÄS MER

  4. 9. "You're completely brainwashed" : A qualitative study on toxic masculinity as expressed by a 'men's rights' influencers fanbase

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Ellie Leandersson; [2023]
    Nyckelord :oxic masculinity; parasocial relationships; influencers; Reddit; the Red Pill; the Manosphere;

    Sammanfattning : In this thesis I will use a ‘men’s rights’ influencers fanbase as an example of a new generation of people who values toxic and traditional masculinity. I will do so by doing a critical discourse analysis on 1200 comments from the platform Reddit, using Fairclough's three-dimensional model as inspiration. LÄS MER

  5. 10. TikTok Made Me Buy It : Influencer Marketing on TikTok: What Affects Swedish Consumers' Purchase Intentions?

    Kandidat-uppsats, Jönköping University

    Författare :Johanna Nilsson; Filippa Nilsson; Ellen Johansson; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media marketing; Electronic Word-of-Mouth; Consumer behavior; Purchase intention; TikTok marketing.;

    Sammanfattning : This study investigates the impact of trustworthiness, perceived expertise, and parasocial relationships on Swedish consumers' purchase intentions on TikTok, focusing on influencer marketing. The problem addressed in this study is the lack of understanding of consumer behavior on TikTok in the context of influencer marketing. LÄS MER