Sökning: "Parasocial relation"
Visar resultat 16 - 20 av 34 uppsatser innehållade orden Parasocial relation.
16. From Shaky Self-Held Cameras to Professional Camera Teams -A Thematic Analysis of How YouTube Audiences Perceive the Professionalization of Vlog Production Styles
Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : The aim of this thesis is to provide insight into how YouTube audiences perceive the professionalization of vlog production styles and what happens to the parasocial relationship between viewer and vlogger, especially in relation to authenticity, in relation to this. This is done by a thematic analysis of comments on Valeria Lipovetsky’s YouTube video “We Need To Talk”, which serves as a case study. LÄS MER
17. ”När jag går in på Instagram så är inte min tanke att jag ska köpa något […] men så dyker det upp en rabattkod […]” : En kvalitativ studie om Instagrams influencers påverkan på konsumtion
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/SociologiSammanfattning : In today's digital society, social media has a major impact on consumers. A contributing factor to consumption via social media is the phenomenon of influencers. LÄS MER
18. Det här är inte ett betalt samarbete
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur parasocial interaktion upplevs i form av en influencers äkthet från följarens perspektiv på Instagram, med ett fokus på betalda samarbeten. Studien undersöker hur följarna upplever influencers äkthet med hjälp av tre arbetsfrågeställningar samt huvudfrågeställningen: ‘Hur upplevs parasocial interaktion i form av en influencers äkthet i betalda samarbeten på Instagram?’. LÄS MER
19. Jag vet allt om dig, men du vet inget om mig : En kvalitativ studie om unga mäns användning av YouTube
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Studiens grundläggande syfte var att undersöka unga mäns uppfattningar om sin Youtube-användning och deras föreställningar om sin relation till YouTube-profiler. Studien ämnade även ta reda på om de tycker sig bli influerade av YouTube-profiler och om det kan vara baserat på den parasociala relationen. LÄS MER
20. Virtuella influencers och trovärdighet : En kvalitativ och kvantitativ studie om influencer marketing och trovärdigheten hos virtuella influencers
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: En forskare tror att virtuella influencers har en ljus framtid, vilket kan innebära att mänskliga influencers roll påverkas. Dessutom säger forskning att det finns en problematik i fenomenets trovärdighet, faktumet att overkliga aktörer inte uppfattas trovärdiga ser vi kan utgöra ett problem för användandet av virtuella influencers. LÄS MER