Sökning: "Parasocial theory"
Visar resultat 16 - 20 av 32 uppsatser innehållade orden Parasocial theory.
16. FICTION VS REALITY A survey experiment comparing the effect of representation in different spheres on political efficacy.
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The social debate mentions how people in socioeconomic weaker areas are less politically engaged and have less political efficacy. Previous research mentions lack of representation as a possible explanation. LÄS MER
17. ”DET ÄR SOM MED SALT, DET KAN FÖRHÖJA ELLER BLI FÖR MYCKET” - En semistrukturerad intervjustudie om hur kommentatorn påverkar tevetittarens upplevelse av idrottsevenemanget
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet är att ta reda på hur tevetittaren upplever att sportkommentatorn påverkar upplevelsen av idrottsevenemanget. Teori: Uses and Gratification Theory, parasocial interaktion/relation, reception, the Functional Theory of Mass Communication, the Disposition Theory of Sports Spectatorship, Disposition Theory, Self-Determination Theory, Maslows behovspyramid och Theory of Planned Behavior. LÄS MER
18. Virtual Influencers, Friends to Listen to?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this study is to explore if virtual influencers can be viewed as capable of developing parasocial relationships and opinion leadership. This will be researched through the virtual influencers source credibility, perceived by the Swedish audience of Instagram. LÄS MER
19. Min artificiella kärlek : Om att leva tillsammans med en artificiell individ, och om hur relationen representeras i och av filmad media
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : It's known that advanced technologies with their own artificial intelligence (AI) are gaining a bigger part in our daily lives. This AI can be found in phones, in smart homes, and in cars. Furthermore, it can be found in anthropomorphic robots seen in healthcare and in the entertainment industry as two of many examples. LÄS MER
20. "Om inlägget är sponsrat tänker jag inte gilla" : En undersökning om interaktionen på sponsrade och icke-sponsrade inlägg från influencers följare
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : The purpose of this study is to investigate the motives of young women choosing to interact with Swedish female influencers on Instagram, and these young womens, the followers, attitudes to sponsored material. The theories chosen as relevant for this study are “parasocial theory” as well as “perceived interconnectedness”. LÄS MER